فرماندار الیگودرز: دستگاه های خدمات‌رسان برای بروز احتمالی سیل آماده باشند

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار الیگودرز گفت: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، دستگاههای خدمات رسان آمادگی کامل برای بروز احتمالی سیلاب در منطقه را داشته باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری الیگودرز، "ایمان خسروی" اظهار کرد: باتوجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و احتمال وقوع سیل و جاری شدن سیلاب و گرفتگی معابر، تمامی مرخصی ها و ماموریت ها تا پایان روز شنبه لغو و روسای ادارات، دستگاه های اجرائی و خدمات رسان حق خروج از شهرستان را نداشته و بایستی به صورت فعال تمامی اقدامات مرتبط با حوزه مدیریت سیل را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: تمامی دستگاه های خدمات رسان از جمله شهرداری، اداره برق، راهداری، راه و شهرسازی، آبفا در حالت آماده باش قرار داشته باشند و مردم نیز از تردد و توقف در کنار رودخانه های فصلی، مسیل ها، تردد در جاده های محتمل وقوع حادثه، کوهنوردی اجتناب کنند.

خسروی گفت: هشدارهای لازم به روستائیان و عشایر  شهرستان برای جلوگیری از چرای دام ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها داده شده است.

فرماندار الیگودرز بیان کرد: آخرین وضعیت مدیریت شهرستان در حوزه های مرتبط با بحران سیل به اطلاع مردم رسانده شود و تدابیر لازم حوزه های همانند اماکن بقاع متبرکه و گردشگران به خصوص در بخش های زز و ماهرو و ذلقی انجام شود.

به گفته وی حوزه های امداد و نجات همانند شبکه بهداشت، هلال احمر در آمادگی کامل برای پشتیبانی از مردم در صورت وقوع خسارت هستند.

هواشناسی لرستان نسبت به وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) برای مناطق شرق و جنوب شرق این استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بر این اساس شرایط جوی مورد انتظار، وقوع ناپایداری‌های فصلی (همرفتی) خواهد بود که از بعدازظهر پنجشنبه ششم مردادماه آغاز و نوع مخاطره آن ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و وقوع تندبادهای لحظه‌ای، احتمال تگرگ و خیزش گردوخاک محلی پیش بینی می‌شود.

شرایط ناپایدار در این بازه زمانی غالبا، ساعات بعدازظهر و شب رخ خواهد داد و زمان پایان این ناپایداری‌های فصلی نیز غروب یکشنبه نهم مردادماه پیش بینی شده است.

اثر مخاطره این شرایط جوی اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب در مسیل‌ها، شکستن درختان، خسارت به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا خواهد بود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha