صنعت آب و برق استان همدان ۷۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد

همدان- ایرنا- وزیر نیرو گفت: به منظور اجرای پروژه های صنعت آب و برق در استان همدان، وزارت نیرو هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در شورای اداری استان همدان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، افزود: میزان بارش های نزولات آسمانی در استان همدان، ۴۰ درصد نسبت به دراز مدت و ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: این استان در ۴۵ سال گذشته، چنین خشکسالی را در ۲ سال پی در پی را تجربه نکرده و امیدواریم بارش های سال آینده بیشتر و وضعیت این استان بهتر شود.

محرابیان تصریح کرد: در حوزه آبرسانی شهری و روستایی اقدامات خوبی در استان همدان شده است و پروژه های بسیار خوبی در دست اقدام داریم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳طرح آبرسانی شهری و روستایی و پنج طرح ساخت تصفیه خانه و در مجموع ۱۸ طرح با اعتبار نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در استان همدان عملیاتی می شود.

وزیر نیرو افزود: در حوزه برق نیز یک نیروگاه ۵۰۰ مگاوات حرارتی با اعتبار سه هزار میلیارد تومان و هفت طرح پست برق با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در استان همدان در دست اجرا است.

وی گفت:  با توجه به شرایط خشکسالی روستاها با مشکل تامین آب همراه هستند و قرار است به ۲۸۰ روستا آبرسانی شود که یک خط ۴۰۰ کیلومتر نیاز و۱۲ درصد پیشرفت دارد.

محرابیان ادامه داد: در شهرهای فامنین ملایر تویسرکان کبودرآهنگ تصمیمات خوبی در حوزه آبرسانی گرفته شده است و تا پایان سال برخی از طرح ها بهره برداری می شود.

وی گفت: در نیروگاه مفتح در سال های قبل برداشت آب از آب های زیر زمینی بود که با اتصال پساب فاضلاب این مشکل برطرف شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: اعتبارات خوبی برای ساخت برج خشک دوم نیروگاه شهید مفتح در نظر گرفته شده و در مجموع برای این نیروگاه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ساخت برج خشک خنک کننده در نظر گرفته شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha