۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۴۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84836722
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰۰ دانشجوی گلستانی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا گلستان گفت که طی تابستان امسال هزار و ۲۰۰ دانشجوی دختر و پسر این استان در قالب اردوهای جهادی و برای ارائه خدمات عمرانی، فرهنگی و مذهبی، آموزشی، بهداشتی و درمانی به روستاهای کمترتوسعه یافته اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد فرامرزی عصر پنجشنبه در مراسم بدرقه دومین گروه دانشجویان اعزامی به اردوهای جهادی قرارگاه شهید "تولّی" گنبدکاووس افزود: اعزام دانشجویان گلستانی به اردوهای جهادی از ۱۵ تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان امسال ادامه دارد.

وی تعداد روستاهای هدف گروه‌های جهادی دانشجویی گلستان طی تابستان امسال را ۶۰ روستای کمتر برخودار استان اعلام کرد و بیان داشت: مدت اقامت هر گروه جهادی در مناطق روستایی ۱۰ روز است و در این مدت پشتیبانی‌های لازم از آنها توسط ادارات و نهادهای مختلف انجام می‌شود.

به گفته فرامرزی، بسیج دانشجویی سپاه نینوا گلستان در تعطیلات نوروز امسال هم ۶۰۰ دانشجو را در قالب اردوهای جهادی به مناطق روستایی کمترتوسعه یافته اعزام کرده بود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان هم در این مراسم از نام‌نویسی ۶۵۰ دانشجو از پنج مرکز و دانشکده این مرکز آموزش عالی جهت اعزام به اردوهای جهادی خبر داد و گفت: اعزام این دانشجویان با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی سپاه نینوا استان و در قالب قرارگاه جهادی شهید "حسن طهرانی مقدم" صورت خواهد گرفت.

منصور غفاری افزود: تعدادی از ۴۵ دانشجوی اعزامی امروز به اردوهای جهادی در گنبدکاووس از دانشجویان دانشکده دخترانه کوثر این شهرستان هستند و دانشگاه حمایت‌های لازم را از این اردوها انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان هم اکنون افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو و حدود ۶۰۰ استاد و مربی آموزشی دارد.

۱۲۰۰ دانشجوی گلستانی به اردوهای جهادی اعزام می‌شوند

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم با مهم دانستن مساله جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب و ضرورت تلاش همگانی برای تحقق منویات معظم له، گفت: اردوهای جهادی یکی از مصادیق جهاد تبیین است که یادآور روحیه جهادی دوران آغازین انقلاب و جنگ تحمیلی می‌باشد.

مهدی دهرویه افزود: حضور جوانان تحصیل کرده در روستاهای کمترتوسعه یافته و خدمت به مردم اقدامی ارزشمند است و اگر در کنار این عمل خداپسندانه، دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی نیز برای مردم تبیین شود، بسیار ارزشمندتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب و تضعیف حاکمیت انجام می‌دهند که باید با تبیین دستاوردهای انقلاب این توطئه دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که رییس دانشگاه گنبدکاووس و برخی مدیران این شهرستان نیز حضور داشتند، ۳۰ دانشجوی دختر و ۱۵ دانشجوی پسر از حدود ۱۰ مراکز آموزش عالی گنبد برای ارائه خدمات فرهنگی، هنری، آموزشی و عمرانی به چهار روستای "سرپل، گل تپه، هادی آباد و حاجی قوشان" اعزام شدند.

حمایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی دانشجویی گنبدکاووس به گفته "رضا ممشلی" مسوول دفتر بسیج دانشجویی این شهرستان، علاوه بر دانشگاه‌ها توسط ادارات و نهادهای مختلف صورت می‌گیرد.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha