هلال احمر گلستان در آماده‌باش مقابله با سیل است

گرگان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی و تجهیزات امدادی در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر تغییرات جوی در استان خبر داد و گفت : بیش از ۱۰۰ امدادگر برای مقابله با سیل احتمالی آماده است.

قاسم غریب آبادی  شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه پرفشار و بارشی به استان و پیش بینی بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع سیلاب در سطح استان، نیروهای عملیاتی و امکانات امدادی هلال احمر گلستان در آماده باش کامل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: از امروز پنجشنبه تا پایان مساعد شدن وضعیت جوی، ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر استان در ۱۶ پایگاه امدادونجات، ۱۲ مرکز پاسخگویی اضطراری شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان(EOC)، یک مرکز امداد هوایی، یک پایگاه تیم های واکنش سریع، یک مرکز آنست(سگ‌های جست‌وجو و نجات)، یک پست موقت بین شهری و ساحلی شهرستان گمیشان با بکارگیری ۱۹ آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: طی هفته اخیر به منظور حفظ آمادگی نیروها و امکانات توان افزایی نجاتگران و پرسنل هلال احمر استان در شهرستان ها در زمینه امدادرسانی در سیلاب در شهرستان ها برگزار شده و تجهیزات و نیروها از آمادگی لازم برخوردار هستند.

غریب آبادی از مردم تقاضا خواست تا مساعد شدن شرایط آب و هوایی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کرده و حتی الامکان در مسیرهای کوهستانی تردد نکنند.

همچنین مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان(EOC) با سامانه‌ تلفنی ۱۱۲ آماده پاسخگویی به تماس های اضطراری هم استانی‌ها است.

فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان گرگان هم  از آماده‌باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در سطح این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با رعایت توصیه‌های ایمنی، خسارت جانی و مالی در این شهرستان نداشته باشیم.

عیسی پاین محلی  از مردم خواست هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و در روزهای آینده از تردد غیرضروری در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی پرهیز کنند. همچنین در این مدت از توقف و استقرار در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود به ارتفاعات و اعزام تورهای گردشگری نیز خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی گلستان هم به ایرنا گفت: تا غروب امروز با ورود سامانه بارشی برای تمام نقاط استان تا روز دوشنبه هفته آینده بارندگی پیش‌بینی می‌شود که اوج فعالیت این سامانه از عصر امروز تا ظهر فرداست.

نوربخش داداشی آب گرفتگی معابر و بالا آمدن برخی رودخانه‌های فصلی را از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی دانست و از مردم و مسافران خواست در این مدت از نشستن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

وی اظهارداشت: هواشناسی هشدار سطح نارنجی را صادر کرده و با تشکیل نشست مدیریت بحران از دستگاه‌های مرتبط مانند هلال احمر، آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان خواسته شده تا نیروهای خود را در آماده باش برای هرگونه حوادث احتمالی نگهدارند.

داداشی میانگین بارندگی این مدت در گلستان را ۱۵ تا ۶۰ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: احتمال دارد در بعضی از مناطق میزان بارندگی به صورت نقطه‌ای بیشتر باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha