وزیر بهداشت با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان رزن موافقت کرد

همدان - ایرنا- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان در حال ساخت رزن موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهرام عین اللهی» روز پنجشنبه در شورای ادرای  شهرستان رزن از توابع استان همدان گفت: بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن هم اکنون ۸۰ درصد  پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که قول می دهم تمام این‌مبلغ محقق شود.

وی با بیان اینکه داشتن بیمارستان کامل و مجهز حق تمام مردم این شهرستان است افزود: تلاش می شود تا این بیمارستان با بهترین تجهیزات سال آینده به بهره برداری برسد.

 وزیر بهداشت با اشاره به لزوم تامین کادر این بیمارستان از نیروهای بومی خاطرنشان کرد: برای ماندگاری نیروهای مورد نیاز، بومی گزینی بهترین گزینه است تا ماندگاری لازم را داشته باشند.

عین اللهی افزود: بومی گزینی ۲۰ درصدی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی، ظرفیت مناسبی را در ارتقای علمی مناطق مختلف فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن مهد پرورش بزرگان دین و فرهیختگان در حوزه های مختلف است اظهار داشت: هدف از سفر دولت به مناطق مختلف کشور حل مشکلات در میدان و براساس توان و بودجه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: البته کشور ما دشمنان زیادی دارد و خیلی ها نه تنها علاقه ای به حل این مشکلات ندارند بلکه هر روز به دنبال ایجاد مشکل جدید هستند.

عین اللهی عنوان کرد: در جلسات اخیر ژنو ایران به عنوان کشور موفق در حوزه سلامت معرفی و عنوان شد و این مرهون ایثارگری ها در عرصه های مختلف است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی نیر تلاش سربازان حوزه سلامت فراموش نشدنی است همچنین دشمن پیش از همه‌گیری کرونا سعی در تخریب و نشان دادن کادر سلامت کشور به عنوان مخالفان آرمان ها را داشت و در تبلیغات سو به این امر می پرداخت.

وی اضافه کرد: در همه گیری کرونا کادر بهداشت و درمان کشور با ایثار و مجاهدت خود نگذاشتند بیماری روی زمین بماند و با تمام وجود از جان هموطنان خود دفاع کردند.

عین اللهی ادامه داد: حوزه سلامت ۳۰۰ شهید گرانقدر در مقابله با کرونا تقدیم کشور کرده است و هم اینک با تلاش دانشمندان کشورمان زیر ساخت ها و توان لازم برای ساخت ۶ نوع واکسن داخلی در کشور فراهم است.

عین اللهی در جریان سفر هیات دولت به این استان روند ساخت بیمارستان شهرستان رزن را مورد بررسی قرار داد.

این بیمارستان با ۱۷ هزار متر مربع مساحت در پنج طبقه در حال تکمیل است و با بهره برداری از این طرح مهم بسیاری از دغدغه‌های درمانی این شهرستان شامل حوزه‌های مختلف سلامت در زمینه تصویربرداری فیزیوتراپی، بستری مردان، زنان و کودکان و بخش‌های مختلف جراحی برطرف خواهد شد.

پس از جلسه شورای اداری شهرستان رزن، وزیر بهداشت در محل فرمانداری رزن با مردم شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

همچنین وزیر بهداشت در حاشیه ملاقات عمومی با مردم ۲ نفر از شهروندان این شهرستان که دارای ناراحتی و بیماری چشمی بودند معاینه کرد.

آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد.

آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر می کنند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارایه می کنند.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha