بارش‌های رگباری نیمه شمالی آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش‌های رگباری برخی نقاط استان بویژه نیمه شمالی استان را فرا می‌گیرد و امواج ناپایدار تا روز شنبه در این مناطق فعال هستند.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی طی روزهای آینده در سایر نقاط استان جوی آرام پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات محسوس دمایی در سه روز آینده پیش بینی نمی‌شود، اضافه کرد: احتمال رشد ابر و رگبارهای خفیف باران همراه با وزش باد به ویژه ساعت‌های بعد از ظهر تا عصر شنبه وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهروندان استان به ویژه در نقاط شمالی لازم است از تردد در مسیر سیلابها و رودخانه ها تا روز شنبه خودداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: دمای مرکز استان ارومیه بین ۱۴ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان اشنویه با دمای مثبت ۱۲ درجه سانتی‌گراد خنک ترین و پلدشت با ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر بوده است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha