۳۹۵ نفر از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قم خدمات دریافت کردند

قم- ایرنا- مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم گفت: در سال ۱۴۰۰، به ۲۷۰ نفر و در سال جاری نیز به ۱۲۵ نفر از مراجعه‌کنندگان مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری قم، خدمات ارائه شده است.

محمد نیک پور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۷۰ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۵۳ نفر در سال جاری توسط متخصصان این مرکز ویزیت شده‌اند که برخی بیمار و برخی غیربیمار بوده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به مبتلایان هپاتیت، اضافه کرد: در سال گذشته ۴۰ بیمار و در سال جاری ۲۰ بیمار مبتلا به هپاتیت B و C در این مرکز درمان شده‌اند.

وی بیان کرد: مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری با هدف پیشگیری و کنترل بیماری‌هایی که از طریق رفتارهای پرخطر و غیرایمن به وجود آمده فعالیت می‌کند و خدماتی از جمله مشاوره، آموزش، تشخیص و درمان ارائه می‌کند.

نیک پور با بیان این‌که بیماری هپاتیت E و A موقتی و درمان‌پذیر است، تصریح کرد: تمرکز مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری بر مبتلایان به هپاتیت B و C است که از نظر بار ویروسی صفر شوند و بیماری را به افراد سالم انتقال ندهد.

 وی با اشاره به این‌که به ازای هر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت باید یک مرکز مشاوره فعالیت کند، گفت: بر اساس جمعیت قم و رفت‌وآمد اقوام مختلف، باید ۲ مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری در این استان فعال باشد که در این زمینه اقداماتی انجام شده و در حال جذب اعتبارات برای راه‌اندازی مرکز دوم هستیم.

وی افزود: متقاضیانی که رفتار پرخطر دارند می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۸۶۱۸۷۰۰ و ۳۸۶۱۸۰۰۸ تماس حاصل و یا به نشانی نیروگاه، انتهای خیابان توحید، جنب پمپ بنزین، روبروی امامزاده سید معصوم(ع) مراجعه نمایند و نسبت به تست تشخیصی و دریافت آموزش‌های لازم اقدام کنند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت قم با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب‌پذیر در قم نیز گفت: این مرکز که در منطقه شهر قائم فعالیت می‌کند، به مشاوره زنان مانند خانم‌هایی که همسران معتاد یا زندانی دارند، می‌پردازد و خدمات حمایتی برای کاهش ابتلا به بیماری‌ها به‌ویژه ایدز انجام و بسته‌های حمایتی نیز ارائه می‌شود.

۲۸ جولای مصادف با ۶ مرداد، روز جهانی پیشگیری از هپاتیت نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha