۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84836270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای ایلام از فردا ناپایدار می شود

۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 84836270
هوای ایلام از فردا ناپایدار می شود

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: هوای استان از اوایل فردا تحت تاثیر ورود سامانه موسمی تابستانه ناپایدار قرار می گیرد و این شرایط جوی تا اواخر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

ساسان رستمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی موسمی پرقدرتی که طی روزهای اخیر مناطقی از کشور را در تحت تاثیر بارندگی های سیلابی خود قرار داده، از اوایل فردا بخشی کوچک از آن استان ایلام را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: طبق بررسی نقشه های ماهواره ای هرچند میزان شاخص های ناپایداری در این سیستم بالا است اما مقدار بارش های آن چشمگیر و قابل توجه نیست.

رستمی با بیان اینکه این سامانه بارشی تابستاته همه استان را در برمی گیرد اما در نواحی جنوبی و جنوب شرق قوی تر است، تاکید کرد: احتمال تقویت نقطه ای و مقطعی بارش ها وجود دارد.

وی یادآور شد: این سامانه بارشی همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید است که خطر صاعقه را به همراه دارد.

رستمی توصیه کرد: کوهنوردان و دامداران از حضور در مناطق کوهستانی و ارتفاعات خودداری کنند و از اتراق در کنار مسیل ها، خشکه رودها و رودخانه های دائمی و فصلی پرهیز شود.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و شکل گیری روان آب ها وجود دارد و باتوجه به وزش باد شدید اسیب دیدن تاسیسات سبک دور از ذهن نیست.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر بارش های شدید تابستانه موجب بروز سیلاب در برخی مناطق نظیر فارس و سیستان و بلوچستان شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha