فیلم‌های منتخب جشنواره‌های بین الملل و ملی در مهاباد اکران می‌شود

مهاباد - ایرنا - رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد گفت: فیلم‌های کوتاه منتخب جشنواره‌های بین‌الملل و ملی هر هفته در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان اکران می‌شود.

رحیم بایزیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان مهاباد که روزهای چهارشنبه در انجمن سینمای جوانان اکران می‌شد از مرداد ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری به نمایش در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: از اوایل مردادماه جاری هر هفته روزهای چهارشنبه ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه به مدت ۲ ساعت فیلم‌های کوتاه منتخب جشنواره ملی و بین الملل برای علاقمندان در سالن مجتمع فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته می‌شود.

رییس انجمن سینمای جوانان مهاباد با بیان اینکه تمام علاقمندان به فیلم و سینما و افراد عادی و خانواده‌ها می‌توانند در این پاتوق‌ها به صورت رایگان شرکت کنند، ادامه داد: جلسات نقد و بررسی فیلم‌های کوتاه همچنان بعد از نمایش با حضور فیلمسازان در انجمن برگزار می‌شود.

بایزیدی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون دارای سینمای فعال نیست، تاکید کرد: اکران فیلم‌های ایرانی منتخب جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی می‌تواند بخشی از نیاز فرهنگی جامعه و اوقات فراغت جوانانو خانواده‌ها غنی سازی کند.

به گزارش ایرنا، از زمان شروع اکران فیلم‌های کوتاه ایران و جهان در انجمن سینمای جوانان مهاباد از سال ۱۳۹۶ در این شهرستان ۱۰۶ اکران به صورت حضوری و مجازی و بیش از ۵۰۰ فیلم کوتاه داستانی، مستند، انیمیشن به نمایش در آمده است.

انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از انجمن‌های ۶۰ گانه سینمای جوانان در ایران است که از سال ۱۳۶۶ در این شهرستان راه‌اندازی شد و تاکنون به بیش از سه هزار هنرجو در رشته‌های مختلف فیلم‌سازی، تدوین، عکاسی و غیره آموزش دیده‌اند و هم‌اکنون دارای ۱۰۰ نفر عضو فعال است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha