برداشت زردآلو از باغ‌های دامغان ۱۰ هزار تن برآورد شد

سمنان-ایرنا- مدیر جهادکشاورزی دامغان گفت: برداشت بیش از ۱۰ هزار تن محصول زردآلو از بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان پیش‌بینی شد.

علی اصغر امامیون روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: امسال با توجه به سرمای دیررس بهاره، ۳۰ درصد محصول زردآلوی شهرستان دامغان دچار سرمازدگی شد.

وی اظهار داشت: برداشت زردآلو از اواسط تیرماه در شهرستان دامغان آغاز شد و تا اوایل شهریور ماه ادامه دارد. 

امامیون خاطر نشان کرد: بیشتر سطح زیر کشت این محصول، مربوط به آستانه، آهوانو، کلاته، دیباج و شورتنگه است، اما در اکثر باغ‌های دامغان، تعدادی درخت زردآلو وجود دارد. 

وی اضافه کرد: زردآلو یکی از محصولات پرطرفدار در بین باغداران دامغان است که درخت آن در بسیاری از باغ ها به وفور دیده می شود. 

امامیون ادامه داد: برداشت ۳۱۶ تن گیلاس با ارقام تکدانه و سیاه مشهد از ۸۲ هکتار از باغات شهرستان پیش‌بینی می‌شود. 

وی تصریح کرد: همچنین از ۱۹۶ هکتار باغ آلبالو در شهرستان دامغان، برداشت ۹۴۸ تن محصول از ارقام مجاری و معمولی برآورد شده است. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دامغان به ارائه تسهیلات بانکی در جهت افزایش سطح زیر کشت محصول اشاره کرد و افزود: ارائه دستورالعمل‌های فنی برای باغداران، ارائه تسهیلات بهین یاب و مکانیزاسیون و کمک به اجرای سیستم های آبیاری میکرو به وسیله ارائه تسهیلات، از اقدام‌های انجام شده جهاد کشاورزی برای افزایش محصولات در شهرستان است. 

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

سفید، قیاسی، قوامی و رجبعلی از ارقام زردآلو در شهرستان دامغان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha