۶ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 84836048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقبای سابق در آمریکا یک حزب سیاسی جدید تشکیل می‌دهند
اندرو یانگ نامزد دموکرات برای شهرداری نیویورک در جریان سخنرانی در بروکلین نیویورک، ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

تهران- ایرنا- ده‌ها مقام دموکرات و جمهوریخواه سابق اعلام کردند که برای جلب توجه میلیون‌ها رای دهنده در ایالات متحده آمریکا درخواست تشکیل یک حزب سیاسی جدید را دادند.

به گزارش ایرنا، اعضای تشکیل دهنده این حزب روز چهارشنبه (به وقت محلی) به خبرگزاری رویترز گفتند که امیدوارند حزب متبوعشان به یک جایگزین بادوام برای حزب‌های جمهوریخواه و دموکرات که بر سیاست‌های آمریکا تسلط دارند، تبدیل شود.  

به گزارش رویترز، حزب جدید با نام «رو به جلو» در ابتدا رهبری آن بر عهده "اندرو یانگ" نامزد سابق ریاست جمهوری از حزب دموکرات و "کریستین تد وایتمن" فرماندار سابق نیو جرسی از حزب جمهوریخواه خواهد بود.

به نوشته این خبرگزاری، رهبران حزب پاییز امسال رویدادهایی را در ده‌ها شهر آمریکا سازماندهی کردند تا پایگاه خود را تقویت کرده و حمایت مردمی را جلب کنند. آنها ابتدا میزبان یک مراسم رسمی در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در هیوستون هستند و اولین مجمع ملی این حزب تابستان آینده در یک شهر بزرگ آمریکا برگزار می‌شود. 

بر اساس این گزارش، حزب جدید با ادغام سه گروه سیاسی شکل گرفته که در سال‌های اخیر در واکنش به روند تدریجی دو قطبی شدن نظام سیاسی آمریکا به وجود آمدند. رهبران این حزب با استناد به یک نظرسنجی گالوپ در سال گذشته معتقد هستند که دو سوم آمریکایی‌ها وجود یک حزب سیاسی ثالث را لازم می‌دانند. 

این سه گروه سیاسی که در هم ادغام شدند شامل «جنبش تجدید آمریکا»، «حزب رو به جلو» و «جنبش خدمت به آمریکا» می‌شود. گروه اول در سال ۲۰۲۱ توسط مقام‌های سابق در دولت‌های جمهوریخواه رونالد ریگان، جورج اچ.دبلیو بوش (پدر)، جورج دبلیو بوش و دونالد ترامپ شکل گرفت.

حزب رو به جلو نیز توسط یانگ شکل گرفت که حزب دموکرات را در سال ۲۰۲۱ ترک کرده و به یک سیاستمدار مستقل تبدیل شده بود. و در نهایت گروه آخر جمعی از دموکرات‌ها، جمهوریخواهان و افراد مستقل هستند که مدیر اجرایی آنها "دیوید جولی" یک عضو سابق کنگره در حزب جمهوریخواه بود. 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha