۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 84836021
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه استان یزد/ از عملیات عمرانی تا عملکرد فنی و حرفه‌ای

یزد - ایرنا -مدیر روابط عمومی شهرداری اردکان با بیان اینکه برنامه ها و جشن های عید غدیر خانواده محور  و برای تمام سلایق اجرا شد افزود: محلات شهر اردکان میزبان جشن های محله ای بودند و همچنین  تلاش شد در تمام نقاط برنامه هایی شاد و متنوعی اجرا شود

مجید صیقل روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود:  جشن های محله ای قربان تا غدیر با همکاری شهرداری و ستاد مردمی جشن های غدیر در ۹ محله شهر اجرا شد که شامل منطقه های ، محله کوشکنو ، شهرک ولی عصر، محله مزرعه سیف، محله خیابان باهنر ،محله جنت آباد، محله شریف آباد،  محله دیلم، منطقه علی ابن ابیطالبو مسکن مهر  می باشد.

وی اضافه کرد: جشن بزرگ غدیر با همکاری شهرداری، فرمانداری و مجتمع صنعتی چادرملو با سخنرانی حجت الاسلام شهاب مرادی، اجرای رسالت بوذری، شعر خوانی صابر خراسانی، مصطفی راغب و گروه سرود شمیم آسمان در ورزشگاه بزرگ آزادی برگزار شد.

این مسوول اظهار داشت:دهه امامت و ولایت در شهر با نگاه ویژه ای و بسیار شاد و با نشاط برگزار شدکه سعی شد با تمامی سلایق و بخش های جامعه در این برنامه ها دیده شود که اعضای خانواده با یک دیگر لحظات خود را سپری کنند.

*** 

شهردار اردکان گفت: عملیات عمرانی مجتمع بزرگ تجاری سلطان العلما باز به جریان افتاد .

احمد متالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجتمع تجاری سلطان العلماء اردکان دارای شش هزار متر مربع زیر بنا،۴۶ غرفه فروشگاهی و فضاهای خدماتی رفاهی مشتمل بر رستوران به همراه پذیرایی در بام مجموعه و کافی شاپ و همچنین قابلیت پارک ۹۰ دستگاه خودرو در پارکینگی به مساحت ۲هزار و ۶۰۰ متر مربع می باشد.

کاروانسرای سلطان با قدمت دوران قاجاریه که به عنوان بارانداز کاروان های عبوری مورد استفاده قرار می گرفت ، در سال ۱۳۲۴ تبدیل به گاراژ می شود و به تدریج با کم توجهی های صورت گرفته تخریب گردیده است.

***

ساختمان جدید کارگاه تولیدی و حمایتی معلولان کوثر وابسته به موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع)  با حضور حجت الاسلام شیری دستیار و مشاور عالی فرماندار اردکان، مدیرکل و معاونین بهزیستی استان یزد افتتاح شد.

دکتر ابهت مدیر کل بهزیستی استان یزد  در آیین افتتاح ساختمان جدید این کارگاه گفت: کارگاه تولیدی حمایتی کوثر با هدف بازتوانی و استقلال اقتصادی و اجتماعی و حمایت از اشتغال ۵۰ نفر از معلولان زیر پوشش بهزیستی اردکان در حرفه‌های قالی‌بافی، تابلوفرش، خیاطی و کاربافی راه‌اندازی شده است. 

عضدزاده رییس بهزیستی اردکان نیز با تشریح خدمات بهزیستی به معلولان و مددجویان شهرستان افزود : ساختمان این کارگاه تولیدی با زیر بنا یک هزار  متر مربع در سه  طبقه شامل زیر زمین ۳۰۰ متر مربع و همکف و طبقه اول هر کدام به مساحت ۳۵۰ متر مربع  با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از محل خیری ساخته شده است.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر از خیر محترم حاج محمود هاتفی تجلیل شد.

***

کلنگ احداث ساختمان بنیاد فرزانگان وابسته به اداره بهزیستی اردکان با حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی استان یزد ، حجت الاسلام شیری دستیار و مشاور عالی فرماندار و جمعی از مسوولان محلی به زمین زده شد.

مدیر کل بهزیستی استان در این مراسم با تجلیل از مهدی نوریان خیر اهدا کننده  زمین و گرامیداشت یاد و خاطره فرزند ایشان (زنده یاد حسن نوریان) خواستار حمایت همه جانبه مسوولان شهرستان در جهت ساخت و بهره برداری از این مجموعه شد.

حجت الاسلام شیری مشاور عالی فرماندار اردکان نیز در این مراسم بر حمایت همه جانبه و کامل مجموعه فرمانداری در راستای ساخت و بهره برداری این بنیاد تایید و پیش بینی نمود که انشالله با حمایت های مدیریت کلان شهرستان به بهره برداری برسد.

رییس اداره بهزیستی اردکان نیز در مراسم کلنگ زنی ساختمان این مرکز گفت: مؤسسه خیریه و عام‌المنفعه بنیاد فرزانگان شهرستان اردکان به‌منظور تحقق پاسداشت جایگاه سالمندان، تلاش در راستای توانمندسازی  سالمندان از نظر اقتصادی، معیشتی، جسمی، فرهنگی و بهینه سازی اوقات فراغت این عزیزان راه اندازی شده است.

"امیرولی عضدزاده" گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های سبک زندگی سالم، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های شغلی، مشاوره، بهداشتی، ارائه خدمات نوین در حوزه سالمندی و جذب کمک‌های مردمی و دولتی در راستای خدمات به سالمندان از جمله اهداف این بنیاد است.

رئیس بهزیستی اردکان با بیان اینکه  ۸.۳ درصد جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: با توجه به زنگ خطر افزایش رو به رشد جمعیت سالمند در کشور، اجرای طرح توانمندسازی سالمندان  از سیاستهای مهم بهزیستی است.

 این مجموعه در زمینی به مساحت تقریبی ۹۰۰ متر مربع در بلوار ولی عصر (عج) اردکان اهدایی از طرف خانواده شادروان حسن نوریان احداث خواهد شد.

***

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای یزد گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در ۴۵۰ حرفه مختلف با همکاری ۱۶ مرکز آموزشی دولتی و ۴۴۵ آموزشگاه‌ آزاد در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید حق‌جو چهارشنبه شب در جمع مسئولان، مربیان و کارشناسان فنی‌وحرفه‌ای مهریز افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف بر حسب نیاز مخاطبان و علاقه‌مندان برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

وی با تبریک روز ششم مرداد روز مهارت به اهمیت تقویت برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری مسئولان و همراهی مردم اشاره کرد و از تمامی تلاش‌هایی که تاکنون در استان به خصوص در شهرستان مهریز صورت گرفته قدردانی کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل با همکاری بخش‌های مختلف ارتقای برگزاری دوره‌هابه خصوص کیفیت‌بخشی به آن است که در این ارتباط تاکنون گام‌های بسیار خوبی برداشته شده و تداوم دارد.

حق‌جو از فعالیت‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهریز هم در برگزاری دوره‌های مختلف و همچنین انجام امور فرهنگی و کمک به توسعه برنامه‌ها با همکاری مردم و همراهی مسئولان شهرستان قدردانی کرد.

در یکسال گذشته ۱۷۸ هزار نفر روز ساعت از شهروندان مهریز در رشته‌های مختلف هم در بخش آقایان و  همچنین بانوان علاقه‌مند، آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای را در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی این شهرستان فرا گرفتند.

هم‌اکنون حدود ۶۰ درصد افرادی که در دوره‌های مختلف آموزش فنی‌وحرفه‌ای شرکت و استفاده می‌کنند بانوان و بقیه جزو آقایان هستند که در شهر و روستاها آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مرکز فنی‌وحرفه‌ای مهریز فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده است.

مرکز  شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.     

***

جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی هیاتهای مذهبی شهرستان بهاباد به مناسبت برنامه های ماه محرم   با حضور مسئولین هیاتهای مذهبی  روز  چهارشنبه در مسجد امام حسین (ع) این شهرستان برگزارشد .

سید عباس حسینی در نشست هماهنگی وبرنامه ریزی هیاتهای مذهبی شهرستان بهاباد که با حضور مسئولین هیاتهای مذهبی در مسجد امام حسین علیه السلام این شهرستان برگزارشد درسخنانی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید وسالار شهیدان دشت کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام اظهارداشت : با توجه به نقش بزرگ هیئات مذهبی در جهاد تبیین بهترین زمان برای این کار دهه نخست ماه محرم است و هیئت‌ها باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری محرم و صفر باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود، گفت: باید نگاه جدی به محتوای عزاداری‌های محرم و صفر داشته باشیم.

رئیس هیاتهای مذهبی بهاباد بیان کرد: فرهنگ عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) و آرمان‌های حضرت در نهضت عاشورا باید بیش از پیش در جریانات مذهبی ما جای بگیرد و هیئت‌های مذهبی بیشتر به معارف امام حسینی(ع) بپردازند.

حسینی از هیاتهای عزاداری خواست تا رعایت حال مردم وهمچنین همسایه های مساجد را حفظ کنند تا مباداصداهای بلند گو  موجب آزارواذیت همسایه های مسجد شود

وی با تاکید براینکه همه ما باید تلاش کنیم جلسات مذهبی اصالت خود را حفظ نمایند تا فرهنگ و پیام های عاشورا به صورت صحیح و بدون تحریف به مخاطبان منتقل شود گفت: جلسات عزای سیدالشهدا، منابر، اشعار و مراثی باید در راستای حفظ تشیع، فرهنگ اسلام در قلوب اقشار مختلف باشد.

دربهاباد ۶۰ هیات مذهبی وجوددارد و درایام محرم نیز ۱۶ موکب از هیاتهای مذهبی پذیرائی میکنند

***

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد گفت: جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو ماموریت اصلی روحانیون در ماه محرم حسینی است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم کریم بیگی روز چهارشنبه در همایش جمعی از روحانیون یزد افزود: برای تحقق جهاد تبیین که نیاز کشور اصلی است روحانیون و طلاب باید در کنار سایر مسئولان و نخبگان بر اساس توصیه‌های مقام معظم رهبری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در قالب جهاد تبیین باید مردم و جوانان را در جریان اهداف، آرمان و برکات نظام اسلامی قرار داد گفت: ماه محرم فرصتی است تا مردم را با فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در جریان توطئه دشمنان قرار هیم .

وی اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری هم‌اکنون جهاد  تبیین یک رسالت مهم دینی، ملی و انقلابی است و باید تمامی نخبگان، رسانه‌ها و  روحانیون پیشگام و ماموریت خود را انجام دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه امروز شهید حججی‌ها در حسینیه‌ها و در روضه‌های اباعبدالله‌الحسین (ع) تربیت شدند بیان کرد: اگر تربیت این شهدا در حسینیه‌ها و هیات‌ها و عزاداری‌ها نبود الان معلوم نبود که ایران ما در چه وضعیتی باشد.

کریم بیگی ادامه داد: باید از ظرفیت ماه محرم استفاده کنیم و مردم را در این حوزه‌ها هوشیار کنیم تا دشمنان مستکبر ما نتوانند با اطلاعات غلط خود به‌راحتی آن‌ها را فریب داده و دنباله‌روی خود کنند.

وی یادآور شد: حضرت امام‌حسین(ع) همه وجود خود را وقف دین و اسلام کرد و باید امروزه اهداف و فلسفه قیام الهی و تاریخ ساز او با جهاد تبیین در جامعه جاری شود.

به گفته مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر گفت: اگر جهاد تبیین در خصوص قیام حسینی که انقلاب اسلامی با پیروی از آن به پیروزی رسید تبیین شود نقشه فرهنگی و اقتصادی دشمنان خنثی می‌شود.

کریم بیگی به اهمیت حضور مردم و جوانان در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و گفت: باید قدر نظام و انقلاب اسلامی را بدانیم و برای دفاع از اهداف آن وظایف خود را مخلصانه انجام دهیم.

استان یزد حدود سه هزار مسجد و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha