۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84835886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر یونان درباره انتقال انرژی به اروپا

تهران- ایرنا- ولیعهد عربستان سعودی که به یونان سفر کرده است در دیدار با نخست‌وزیر این کشور درباره همکاری‌های دو جانبه و انتقال انرژی به اروپا صحبت کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «محمد بن سلمان» و «کریاکوس میتسوتاکیس» درباره راه‌های گسترش روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها گفت وگو کردند و به تبادل نظر در زمینه اوضاع  منطقه‌ای و بین المللی کنونی پرداختند.

دو طرف در این دیدار همچنین بر اهمیت همکاری‌های راهبردی بین دو کشور در زمینه‌های گردشگری، فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی، نظامی و دفاعی تاکید کردند.

ولیعهد عربستان و نخست وزیر یونان توافق کردند همکاری‌ها بین ریاض و آتن را در زمینه انرژی، تولید برق و انتقال آن به یونان و از طریق این کشور به اروپا افزایش دهند.

دو طرف همچنین هرگونه تروریسم و ‌اقدامات خشونت آمیز را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند برای مبارزه با تروریسم و ‌افراط گرایی تلاش کنند.

بن سلمان و میتسوتاکیس بر اهمیت حمایت کامل از تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای دستیابی به راه حل سیاسی جامع برای بحران یمن تاکید کردند.

پیش تر تارنمای بیزنس استاندارد نوشته بود: طبق اعلام مقام‌های عربستانی و یونانی در سفر دو روزه بن سلمان بن عبدالعزیز به آتن، دو طرف همکاری های دوجانبه بیشتری در بسیاری از بخش‌ها را با تاکید بر بخش انرژی بررسی می‌کنند.

ولیعهد عربستان سعودی روز سه‌شنبه وارد یونان شد و قرار است پس از یونان به فرانسه سفر کند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، سفر بن سلمان به یونان و فرانسه نخستین سفر او به اتحادیه اروپا پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در سال ۲۰۱۸ است.

بن سلمان قرار است با امانوئل مکرون هم دیدار کند. دیدارهای رهبران یونان و فرانسه با بن سلمان پس از دیدار بایدن با ولیعهد عربستان انجام خواهد شد و نشان دهنده دنباله‌روی رهبران اروپایی از بایدن در دیدار با بن سلمان به رغم انتقادات آنها از ولیعهد عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha