معتادان بهبود یافته در کازرون وام یکصد میلیون تومانی گرفتند
عکس تزئینی است

شیراز- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شهرستان کازرون گفت: پارسال به ۲۰ نفر از معتادان بهبود یافته که از مراجع قانونی، گواهی بهبودی دریافت کردند، یکصد میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت شد.

علی اسپرغم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال به ۴۵ نفر از معتادان بهبود یافته، هر یک تسهیلات یکصد میلیون تومانی پرداخت شود؛ علاوه بر این، اداره بهزیستی به اینگونه افراد که چه از طریق خویش فرما و یا کارفرما بیمه شوند، تمام حق السهم بیمه آنها را پرداخت می‌کند.

غربالگری رایگان کودکان در کازرون برای نخستین بار
رئیس اداره بهزیستی کازرون در بخش دیگری از گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد: با تلاش صورت گرفته،‌این اداره برای نخستین بار به یک دستگاه پیشرفته غربالگیری شنوایی سنجی کودکان سه تا پنج سال مجهز شد که به صورت رایگان، این خدمت را برای مراجعه کنندگان انجام خواهیم داد.
به گفته وی، ۶ هزارنفر با معلولیت های مختلف شامل بینایی، شنوایی، اعصاب وروان، ضایعات نخاعی دیگر معلولیت‌ها تحت پوشش خدمات اداره بهزیستی کازرون قرار دارند.
اسپرغم یادآور شد: چهار هزار نفر از این افراد مستمری بگیر بهزیستی هستند و حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر هم در نوبت پوشش مستمری قرار دارند.

خدمات مسکن به مددجویان بهزیستی
رئیس اداره بهزیستی کازرون درادامه به بحث مسکن افراد تحت پوشش اشاره کرد وگفت: درسال ۱۴۰۰با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، ۶ واحد مسکونی با اعتباری افزون بر۶۰۰ میلیون تومان احداث و در اختیار مددجویان قرار گرفت و به ۳۰ خانوارتحت پوشش این اداره در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه مسکن پرداخت شد.

افزایش اعتبارات خوداشتغالی
اسپرغم اظهار داشت: درسال گذشته اعتبارخود اشتغالی مددجویان تحت پوشش سه میلیارد و نهصد میلیون تومان بود که امسال این رقم به حدود۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان افرایش یافته است.
وی ادامه داد: پارسال تنها ۵۰ ویلچر به شهرستان اختصاص یافت اما امسال و تاکنون، درمرحله اول ۷۰ دستگاه ویلچر دریافت کردیم وتلاش برای گرفتن سهمیه تشک های مخصوص و سمعک انجام گرفته است.
رئیس بهزیستی کازرون همچنبن گفت: ۶۰ دانشجو در سطح کارشناسی ارشد و دکترا با استفاده از کمک های بهزیستی مشغول به تحصیل هستند.
اسپرغم همچنین به بخشی ازمشکلات موجود اشاره کرد و افزود: با توجه به آسیب‌های اجتمایی در زمینه های مختلف در شهرستان کازرون، امروز اورژانس اجتماعی این شهرستان با دو نفر نیرو اداره می شود که با وجود تعداد بسیار مراجعات در طول شبانه روز که بطور حضوری و یا غیرحضوری هستند، این تعداد نیرو پاسخگوی نیاز شهرستان نیست و امیدواریم نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha