۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبر: 84835857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین پردیس سینمایی مازندران گشایش یافت

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۷
کد خبر: 84835857
نخستین پردیس سینمایی مازندران گشایش یافت

نوشهر - ایرنا - نخستین پردیس سینمایی مازندران طی آئینی چهارشنبه شب با حضور مسوولان و هنرمندان کشوری و استانی در شهر نوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سازمان سینمایی حوزه هنری کشور در این آئین گفت که هم اکنون در حوزه هنری بهمن سبز حدود ۱۰۳ پرده سالن سینمایی در کشور وجود دارد که تا پایان سال به ۲۳۰ پرده خواهد رسید.

حمیدرضا جعفریان افزود: با شروع فاز سه و چهار سالن سینمایی طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه همه تلاش ها این است که تعداد پرده های سینما به ۴۰۰ برسد.

این مسوول اظهار کرد: سال گذشته در جشنواره فجر چهار فیلم تولید شد که امسال اکران می شود.

معاون سازمان سینمایی حوزه هنری کشور گفت که رویکرد دولت توزیع عادلانه خدمات و زیرساخت ها در حوزه هنری است.

رئیس شورای شهر نوشهر هم در این آیین گفت که امکانات فرهنگی در برخی از شهرستان ها کم است.

محمدصالح خویی افزود: گام هایی برای  توسعه زیر ساخت های فرهنگی در این شهر برداشته شده است و با افتتاح پردیس سینما از چهارم مرداد ماه تا چهاردهم مردادماه دهه رویداد فرهنگی نام گذاری شده است.

رییس شورای شهر نوشهر گفت که پردیس سینمایی مهر همافران نوشهر در چهار سالن ساخته شده که شامل یک سالن ۸۰ نفره، دو سالن ۴۰ نفره و یک سالن ۳۰ نفره ویژه کودکان است.

وی هزینه ساخت این پردیس سینمایی را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود که این مبلغ از محل اعتبارات حوزه هنری کشور تامین شده است.

قرارداد نخستین پردیس سینمایی مازندران با تعامل شورای اسلامی و شهرداری نوشهر در بهمن ماه سال گذشته با موسسه بهمن سبز به عنوان مرجع توسعه و ساخت سینما در کشور منعقد شد و در کمتر از چهار ماه آماده بهره برداری شد که پس از گشایش نیز به مدت هشت سال در اختیار حوزه هنری خواهد بود.

مجتمع تجاری همافران نوشهر ۱۷ هزار مترمربع زیربنا و ۲۰۰ واحد تجاری دارد که چهار سالن سینما، شهربازی، رستوران و پارکینگ به ظرفیت یکصد خودرو نیز در آن تعبیه شده و با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان مرداد پارسال به بهره‌برداری رسید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha