۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۴۲
کد خبرنگار: 3046
کد خبر: 84835842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله نوری همدانی: روحانیان شکرگزار نعمت تبلیغ دین باشند

قم ـ ایرنا ـ آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: روحانیان و مبلغان حوزه های علمیه باید شکرگزار نعمت تبلیغ دین و معارف الهی باشند.

وی چهارشنبه شب در دیدار جمعی از مبلغان نخبه حوزه علمیه قم گفت: رساندن پیام دین به مردم و گسترش آموزه های دینی در جامعه، رسالت بسیار سنگین و مقدسی است که بر اساس آیات و روایات بر عهده روحانیون و مبلغان قرار داده شده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به عظمت کار مبلغان و سختی ها و پیچیدگی های تبلیغ آموزه های دینی در جامعه، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی به دنبال احیای امر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و این اصلا کار کوچکی نیست و باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مبلغان حوزه های علمیه باید شکرگزار نعمت تبلیغ دین و معارف الهی بوده و برای درک و دریافت هرچه بیشتر آن تلاش کنند، اظهار داشت: تربیت طلاب و روحانیون توانمند در عرصه تبلیغ و منبر کار بسیار بزرگی است، زیرا خطبا دارای ویژگی های خاصی هستند.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در تاریخ شیعه، فقیهان بزرگ بسیاری سراغ داریم، اما خطبای مشهور فراوان نیستند، تصریح کرد: خطبای حوزه های علمیه باید آگاهی و آشنایی کامل نسبت به قرآن و نهج البلاغه داشته تا در این امر تبلیغ دین موفق باشند.

وی با اشاره به خطبه ۵۰ نهج البلاغه، مسأله فتنه در جامعه اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: فتنه به معنای آن است که دشمنان حق و باطل را با هم ممزوج می کنند تا از این طریق افراد را منحرف کرده و به اهداف و نقشه های شوم خود دست پیدا کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه فتنه ها از جمله موضوعات مهم آخرالزمانی است که مبلغان دینی باید نسبت به آن توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: روزی ملت های مسلمان در اوج قله های علم و فرهنگ بودند و مراکز علمی در جهان اسلام رونق بسیار داشت، اما کم کم قدرت سابق از دست رفت و امروز اسلام دشمنان بسیاری دارد.

وی در پایان بر ضرورت آشنایی مبلغان دینی با خطبه ها، نامه ها و کلمات قصار حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در نهج البلاغه تأکید کرد و گفت: مبلغان باید اخلاق مدار و ساده زیست بوده و در برابر مردم کاملا متواضع باشند و برای پاسخگویی به شبهات دینی در جامعه بسیار تلاش کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha