استاندار: چهارمحال و بختیاری به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری، اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری را فرصت استثنایی برای رشد و پیشرفت این استان عنوان کرد و گفت: استان طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های این استان افزود: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم و شخص رییس‌جمهور، حضور در میان مردم و بررسی مشکلات و مسائل استان‌ها از نزدیک است برهمین اساس سفرهای استانی شکل گرفته است و چهارمحال و بختیاری مقصد بیست و چهارمین سفر استانی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت قرار گرفت و در قالب آن مصوبات و طرح‌های مهمی برای استان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: پیش از برگزاری سفر، وحدت و همدلی خوبی در استان شکل گرفت و بر اساس آن در برنامه‌ریزی دقیق و جلسات کارشناسی، طرح‌های مهم استان بصورت علمی، واقعی و دقیق مورد بررسی قرار گرفت و به یک جمع‌بندی مناسبی رسیدیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مصوبات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت بر اساس سند آمایش سرزمین تنظیم شده است و امید می‌رود با اجرای این مصوبات طی ۲ سال آینده تحول چشمگیری در حوزه‌های مختلف استان شکل گیرد.

حیدری تصریح کرد: در مصوبات سفر طرح‌های مهم و پیشران در اولویت قرار گرفته است و تلاش می‌شود تا بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا مردم از منافع آن برخوردار شوند.

تصویب ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رییس‌جمهور

وی از تصویب ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان در سفر استانی رییس‌جمهور خبر داد و گفت: این میزان اعتبار در طول تاریخ استان بی‌نظیر بوده و هم‌پای اعتبارات استان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده است که شامل اعتبارات عمرانی، تملک، تسهیلات، ماشین‌آلات، تجهیزات و قیر می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر استانی رییس‌جمهور در استان خبر داد و گفت: علاوه‌بر ستاد استانی، ستادهای شهرستانی نیز تشکیل شده است تا پیگیری مصوبات سفر به طور منظم، شفاف و جامع انجام گیرد.

حیدری تصریح کرد: علاوه‌بر پیگیری‌های استانی، هر هفته از سوی دستگاه‌های ملی از جمله سازمان برنامه و بودجه نیز مصوبات سفر پیگیری می‌شود تا بتوان هر چه بهتر این اعتبارات را جذب کرد.

اختصاص ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های حوزه آب و فاضلاب

وی یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه‌های مردم را تامین آب پایدار در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی دانست و گفت: در سفر استانی رییس‌جمهور سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های حوزه آب و فاضلاب استان در نظر گرفته شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در دولت قبل بسیاری از طرح‌های حوزه آبی استان تعطیل شده بود اما طی هشت ماه اخیر مردم به آرامش رسیده و امیدوار هستند که مسئولان بتوانند نیازهای آنها را تامین کنند.

حیدری اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح آبرسانی بن به بروجن را از مهمترین مصوبات سفر رییس‌جمهور عنوان کرد و گفت: پیش از سفر نیز ۴۰۰ میلیارد تومان جذب این طرح شد و این نوید را به مردم می‌دهیم که این طرح مهم امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۴ میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی، ۳۱۵ میلیارد برای تکمیل شبکه‌های فاضلاب و ۲۵۰ میلیارد برای بازسازی شبکه‌های آبرسانی اختصاص داده شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اجرای سدهای راکد را از دیگر مصوبات مهم سفر رییس‌جمهور عنوان کرد و گفت: در همین راستا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل سد باباحیدر اختصاص داده شده است و ۸۰۰ میلیارد تومان برای آغاز عملیات اجرایی سد آقبلاغ درنظر گرفته شده است.

حیدری تصریح کرد: اختصاص یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب بخش کشاورزی، اختصاص ۲۰۴ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی، اختصاص ۹۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به مناطق عشایری و ۲۴۰ میلیارد تومان برای آبخیرداری و آبخوانداری از دیگر مصوبات سفر رییس‌جمهور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هکتار گلخانه در استان اجرا شده است، اظهار داشت: این در حالیست که هدفگذاری شده تا در دو سال آینده این میزان به ۵۰۰ هکتار برسد.

اختصاص ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه

این مقام ارشد دولت در چهارمحال و بختیاری از اختصاص پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه این استان در مصوبات سفر رییس‌جمهور خبر داد و گفت: از این میزان یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح راه‌آهن اختصاص یافته و پیش‌بینی می شود در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ سوت قطار در استان طنین‌انداز شود.

حیدری، آسفالت جاده‌های روستایی، تکمیل چهارخطه شهرکرد به شلمزار، تکمیل طرح چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه، تکمیل جاده بازفت به اندیکا، دو بانده محور ارتباطی فارسان به کوهرنگ، محور شهرکرد به بن به داران و شهرکرد به سامان به تیران از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان به شمار می‌رود.

درگیر مسائل حاشیه‌ای نمی‌شوم

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حفظ وحدت و همدلی در استان، تصریح کرد: این در حالیست که برخی نمی‌خواهند این وحدت و همدلی تقویت شود و مسائل حاشیه‌ای را مطرح می‌کنند که اگر این افراطی‌گری‌ها ادامه یابد این افراد را به مردم معرفی می‌کنم.

حیدری خاطرنشان کرد: با مردم عهد می‌بندم که جز برای رشد و اعتلای این استان و سربلندی مردم آن گام برندارم و همه تلاش خود را برای تحقق سیاست‌های دولت و پیشرفت استان به کار گیرم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha