۵ مرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۲۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84835750
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژنرال آمریکایی: افزایش قدرت نظامی چین بسیار نگران کننده است

نیویورک - ایرنا - رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در هراس از قدرت نظامی چین گفت که افزایش قدرت نظامی پکن بسیار نگران کننده است.

ژنرال مارک میلی وز چهارشنبه در  سفر به منطقه هند و اقیانوسیه به شبکه تلویزیونی ای بی سی ۷ افزود که افزایش قدرت نظامی چین بسیار نگران کننده است.

این مقام ارشد نظامی آمریکا همچنین ادعا کرد که اگر پکن تصمیم حمله به تایوان را بگیرد، توانایی انجام آن را به دست خواهد آورد.

وی در عین حال اذعان کرد در حالی که آمریکا  افزایش توانایی  نظامی چین را تحت نظر دارد، هیچ نشانه‌ای از حمله قریب‌الوقوع  این کشور به تایوان وجود ندارد.

اظهارات مارک میلی در میان  تنش های فزاینده بر سر سفر احتمالی  نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان دموکرات به تایوان منتشر می شود.

مقامات آمریکایی  به آسوشیتدپرس گفتند که ارتش آمریکا در حال آمادگی برای افزایش استقرار جنگنده ها، کشتی‌ها و تجهیزات نظارتی خود در منطقه در صورت انجام سفر پلوسی است.

میلی روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان  به تایوان به شبکه ای بی سی ۷ گفت: نمی دانم که اگر پلوسی تصمیم به سفر بگیرد، این اقدام باعث افزایش تنش ها خواهد شد یا خیر.

این مقام نظامی آمریکا اظهارات مقامات چینی در این زمینه را کاملاً نگران کننده خواند.

ژنرال مارک میلی عالی ترین فرمانده نظامی آمریکا و مشاور اصلی نظامی رئیس جمهوری این کشور است. او برای کنفرانس مقامات دفاعی  به  استرالیا سفر کرده است.

او گفت در حالی که آمریکا  افزایش توانایی  نظامی چین را تحت نظر دارد، هیچ نشانه‌ای از حمله قریب‌الوقوع  این کشور به تایوان وجود ندارد.

میلی ادعا کرد: مشخصا  چینی‌ها در حال توسعه توانایی‌ها در همه حوزه‌ها از  جمله  فضا و سایبری، زمین، دریا و هوا برای انجام یک حمله چند جانبه با هدف تصرف جزیره تایوان در صورت تصمیم سیاسی برای انجام این کار، هستند.
 

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha