۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84835700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله با رژیم صهیونیستی مهمترین محور نشست نویسندگان عرب در دمشق

تهران - ایرنا - مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توسعه اقدامات مشترک کشورهای عرب از مهمترین محورهای نشست ادبا و نویسندگان عرب در دمشق بود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)،  تدوین برنامه‌ها، شیوه نامه‌های کاری و برنامه‌های آینده برای مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل و ترویج اقدامات مشترک اعراب در این خصوص از مهمترین موضوعات مورد بحث در نشست دبیرخانه عمومی ادبا و نویسندگان عرب بود که امروز (چهارشنبه) با حضور ۱۲ کشور عربی در دمشق برگزار شد. 

«علا عبدالهادی» دبیرکل ادبا و نویسندگان عرب در این نشست که در هتل «الشام» دمشق برگزار شد، این نشست را به دلیل حمایت مجدد از مواضع سوریه در جنگ علیه تروریسم و ​​دفاع از حاکمیت ملی، سرزمین و استقلال رای سوریه در تصمیم گیری را با اهمیت دانست.  

وی در عین حال این نشست را به لحاظ تقویت همبستگی اعراب و مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل بسیار با اهمیت برشمرد. 

«محمد الحورانی» رئیس اتحادیه نویسندگان عرب در سوریه اظهار داشت که دستور کار این نشست بحث در مورد مسائل مربوط به هماهنگی و همکاری با اتحادیه‌های دیگر، موارد مربوط به انتخابات سال آینده و انتخابات معاون دبیرکل و بحث در مورد برنامه‌های فرهنگی با توجه به چالش‌های بزرگی مانند خطر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل با تمرکز بر دفاع از آرمان فلسطین بود.  

«سعید الصقلاوی»   معاون دبیرکل و رئیس انجمن ادبا و نویسندگان عمان نیز  با اشاره به موضع قاطع و ثابت مردم و رهبری کشورش نسبت به سوریه و حمایت از دیگر مسائل ملی و عربی،  این نشست را اهرمی قوی برای همکاری، همگرایی و فعال‌سازی وجه مشترک بین کشورهای عربی دانست. 

همچنین «ناجح المعموری» نایب رئیس اتحادیه نویسندگان عراق با اشاره به اینکه این نشست نوعی حمایت فرهنگی از سوریه است به روابط ریشه‌دار تاریخی و دیرینه دو کشور اشاره و بیان کرد که حضور فرهنگیان عراقی در این نشست یک امر مهم در تکرار صدایشان برای ایستادن در کنار سوریه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha