۷۰ درصد اشتغال پایدار در مازندران توسط شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: ۷۰ درصد از مجموع ۵۳ هزار تعهد شغلی در استان مازندران برای سال جاری توسط شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور عصر چهارشنبه در نشست قرارگاه توسعه اقتصاد دانش بنیان در سالن جلسات استانداری مازندران با بیان اینکه اکنون تولید کالاهای دانش بنیان در استان فراگیر نیست، افزود: باید به معنای واقعی برای افزایش تولید این محصولات ارز آور اقدام کرد و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق این امر برنامه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: تولید یک‌هزار و ۱۰۰ نوع کالای دانش بنیان در استان با همراهی بنگاه های اقتصادی و واحدهای صنعتی و همچنین مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری استان امکان پذیر است.
معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار مازندران اضافه کرد: در زمان حاضر ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که با همراهی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری حداکثر تا سه ماه آینده تعداد این شرکت ها در استان به ۱۴۰ واحد افزایش خواهد یافت.
خیریانپور، دلیل آمار نه چندان مطلوب تعداد شرکت های دانش بنیان در استان را نبود شرکت های رشد و پارک های علم و فناوری در تمامی شهرستان ها دانست و گفت: در زمان حاضر تنها در چهار شهرستان از مجموع ۲۲ شهرستان مازندران این مرکز استقرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود: با همراهی فرمانداری های استان قرار است تا پایان سال جاری مرکز رشد و پارک های علم و فناوری در تمامی شهرستان های مازندران باهدف افزایش تولیدات شرکت های دانش بنیان راه اندازی شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده بودند.
در زمان حاضر حدود ۷۰ شرکت دانش بنیان در مازندران فعال است که مازندران از حیث در رتبه دهم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha