نگاه منفی فرانسویان به استاندارد زندگی؛ سایه بدبینی بر تمام جنبه‌ها

تهران- ایرنا- موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه (INSEE) اعلام کرد: نسبت خانوارهایی که معتقدند استاندارد زندگی در فرانسه بهبود یافته پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد و برای هفتمین ماه متوالی اُفت روحیه در خانواده‌ها ثبت شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، این موسسه ملی با انتشار گزارش ماهانه خود، افزود: شاخصی که اعتماد خانوارهای فرانسوی را نشان می‌دهد ۲ امتیاز از دست داده و به رقم ۸۰ که بسیار کمتر از میانگین بلند مدت ۱۰۰ است، سقوط کرده است.

بر اساس نتایج نظرسنجی ماهانه موسسه اَنسی، در ماه ژوئیه برای هفتمین ماه متوالی، کاهش روحیه خانوارها در فرانسه ثبت می‌شود؛ بدبینی که بر تمام جنبه‌های شخصی و مالی خانوارها تاثیر می‌گذارد.

مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه اعلام کرد: به طور کلی، خانوارها در فرانسه همچنان نگران تحولات وضعیت مالی خود، چه در گذشته و چه در آینده هستند و این ۲ شاخص هر کدام یک واحد کاهش یافته است .

بر اساس این گزارش، نسبت خانوارهایی که شرایط خرید اقلام اصلی و عمده را مناسب می‌دانستند نیز سه واحد کاهش یافته است.

موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه اضافه کرد: این نگرانی به روشنی شرایط استاندارد زندگی در کشور را تبیین می‌کند.

اَنسی ادامه می‌دهد: نسبت خانوارهایی که معتقدند استاندارد زندگی در فرانسه بهبود یافته پنج درصد و نسبت خانوارهایی که خود را نسبت به استاندارد زندگی آینده خوشبین نشان می‌دهند، سه درصد کاهش یافته است.

این موسسه ملی یادآوری می‌کند که در هر ۲ شاخص یاد شده بسیار پایین‌تر از میانگین بلند مدت قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، چندی پیش نیز بانک مرکزی و چندین موسسه معتبر فرانسه از کاهش نرخ رشد اقتصادی، افزایش تورم و بروز مشکلات عدیده در زنجیره تامین گزارش داد؛ مولفه‌هایی که اقتصاد این کشور را دچار چالش‌های جدی کرده است و از آن به عنوان اقتصاد تورمی پایدار یاد می‌کنند.

رئیس بزرگترین اتحادیه کارفرمایان فرانسه (Medef) نیز پیشتر پیش اعلام کرده بود که این کشور وارد اقتصاد تورمی پایدار شده است که بسیاری از شخصیت های تجاری هرگز آن را نمی‌شناختند.

ژفرو رو دو بزیو در مصاحبه با رسانه فرانسوی ژورنال دو دیمانش، با ابراز نگرانی نسبت به این امر، درخواست خود را برای کاهش مالیات تولید تکرار کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha