۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84835287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزئیات حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 84835287
جزئیات حمله راکتی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

تهران - ایرنا- منابع خبری امروز جزئیات بیشتری از حمله بامداد امروز چهارشنبه به یک پایگاه نظامیان آمریکایی در استان الحسکه در شرق سوریه منتشر کردند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی «المیادین» امروز به نقل از منابع خود اعلام کرد: محل موشک های شلیک شده به پایگاه آمریکا در منطقه الجبسه سوریه، منطقه "تل الشایر" در نزدیک مرز با عراق بوده که در کنترل شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) است.

این منابع افزودند: یکی از موشک ها به فاصله ۲۰۰ متری باند فرودگاه داخل پایگاه آمریکا و دو موشک دیگر به اقامتگاههای آن اصابت کرد.

منابع خبری بامداد امروز چهارشنبه از وقوع چندین انفجار در پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در میدان نفتی الجبسه در شرق سوریه خبر داده بودند.

این انفجار که در استان الحسکه در شرق سوریه به وقوع پیوست، همزمان با پرواز گسترده بالگردهای ائتلاف خودخوانده بین المللی ضد داعش در آسمان این منطقه رخ داد.

منابع محلی بامداد امروز به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته بودند که صدای چندین انفجار شدید در حومه شمالی و غربی شهر نفت‌خیز الشدادی به گوش رسیده‌است، جایی که بزرگ ترین پایگاه نظامی آمریکا در استان الحسکه قرار دارد.

پایگاه نظامی آمریکا در الشدادی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری  هدف دو فروند موشک قرار گرفت.

در آن زمان نیز اعلام شد که عامل شلیک موشک‌ها از مرز سوریه و عراق بوده و اطلاعاتی از میزان خسارات و تلفات این حمله گزارش نشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha