۶ مرداد ۱۴۰۱، ۷:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84835086
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهزیستی کردستان برای حدود چهار هزار مددجو شغل ایجاد می کند

سنندج- ایرنا- سرپرست بهزیستی کردستان گفت: تعهد این سازمان در زمینه ایجاد اشغال برای مددجویان زیرپوشش استان در سال جاری سه هزار و ۸۹۰ نفر از محل تسهیلات تبصره ۱۶ است.

حسین  رسولی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث اشتغال جامعه هدف زیرپوشش بهزیستی از اولویت های این نهاد بوده و عمده ترین زمینه ایجاد اشتغال پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ ارزان قیمت چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله است.

وی افزود: تسهیلات تبصره ۱۶ با سقف سرانه یک میلیارد ریال به خانواده های تحت پوششی که توانایی دریافت تسهیلات را داشته و می توانند شغلی ایجاد کرده و کمک درآمدی برای خانواده باشند، پرداخت می شود.

 سرپرست بهزیستی کردستان با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات برای افراد بصورت خویش فرمایی و کارفرمایی است، اضافه کرد: در بخش خویش فرمایی، تسهیلات به خود مددجو و فرد واجد شرایط پرداخت می شود.

وی افزود: در بخش کارفرمایی نیز هر کارفرمایی بتواند یکی از اعضای جامعه هدف را در کارگاه خود بکارگیری کند بهزیستی می تواند تسهیلات را در اختیار کارفرما قرار دهد، ضمن اینکه حق بیمه تامین اجتماعی نیز به کارفرما پرداخت می شود.

رسولی یادآور شد: سازمان بهزیستی تا پنج سال بازپرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار، ایتام، آسیب دیدگان و بهبود یافتگان حوزه اعتیاد را انجام می دهد در حوزه معلولان نیز تا زمانی که فرد معلول در کارگاهی که مشغول بکار بوده و یا به صورت خویش فرمایی شغل ایجاد کرده باشد، اشتغال به کار داشته باشد حق بیمه تامین اجتماعی وی توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی جبران عدم کارایی را یکی دیگر از اقدامات بهزیستی برای اشتغال معلولان اعلام کرد و گفت: جبران عدم کارآیی یعنی یک فرد دارای معلولیت خفیف، متوسط یا شدید اگر مشغول کار باشد ولی به اندازه یک فرد سالم بهره وری نداشته باشد سازمان بهزیستی کم و کسری که آن فرد را جبران کرده و به کارفرما پرداخت می کند.
 

افزایش سه برابری اعتبارات تبصره ۱۶

سرپرست بهزیستی کردستان اظهار داشت: میزان اعتبارات تبصره ۱۶ سال گذشته هزار و ۱۶۸ میلیارد ریال بود که امسال به سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده و با افزایش بیش از سه برابری روبرو شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش های این نهاد و همت بانک های عامل این تسهیلات تخصیص یافته و پرداخت شود و تعهد شغلی امسال که سه هزار و ۸۹۰ نفر است را بتوانیم به سرانجام برسانیم.

 رسولی یادآور شد: علاوه بر تبصره ۱۶، امسال تبصره ۱۸ هم به عنوان تسهیلات جدید در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته که حدود ۲۸۰ میلیارد ریال  است که این نهاد با مشارکت صندوق کارافرینی امید و بنیاد برکت پرداخت کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۴۹۴ نفر از مددجویان بصورت خویش فرمایی و کارفرمایی از بیمه های تامین اجتماعی بهره‌مند شده اند و بهزیستی بیشتر از ۹۰ درصد هزینه‌های  بیمه‌های تامین اجتماعی این افراد را پرداخت کرده است.

در حال حاضر هشت درصد جمعیت استان کردستان زیرپوشش خدمات حمایتی  بهزیستی هستند که حدود ۲۵ هزار خانوار مستمری بگیر و ۲۸ هزار خانوار هم غیر مستمری بگیر این نهاد هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha