۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84835072
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در گیلان

۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84835072
نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در گیلان

رشت - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گیلان از نیاز فوری به تمام گروه‌های خونی در این استان خبر داد.

دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مردم نوعدوست گیلان در تمامی گروه‌های خونی دعوت به عمل می‌آید برای اهدای خون به تمام مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی بیان داشت: پایگاه‌های انتقال خون رشت، بندرانزلی، آستارا، تالش، لنگرود، رودسر، فومن، لاهیجان "مرکز خونگیری آستانه‌اشرفیه و املش" آماده خونگیری از علاقمندان در تمامی گروه‌های خونی است.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر برای اهدای خون می‌توانند در ساعات اداری به شماره با کد رشت ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز با شماره ۳۳۳۲۶۰۰۶ - ۰۱۳ تماس بگیرند.

ساعت کاری مراکز انتقال خون گیلان در ماه جاری

مرکز رشت در میدان فرهنگ از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۸:۳۰، پنجشنبه ۳۰: ۷ تا ۳۰: ۱۷ و جمعه ۸:۳۰ تا ۱۲ آماده خونگیری است.

مرکز لاهیجان در خیابان امام خمینی (ره) جنب بیمارستان ۲۲ آبان شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۸:۳۰ و پنجشنبه ۷:۳۰ تا ۳۰: ۱۷ برای خونگیری از مردم نوعدوست استان گیلان فعال است.

مراکز انتقال خون بندرانزلی، آستارا، تالش، فومن، لنگرود، رودسر شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۴۵  تا ۱۳:۱۵ آماده خونگیری است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می‌شود که این خون‌ها برای مصدومان حوادث، جراحی‌ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می‌گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال" ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم،  فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

طی سه ماه ابتدای سال جاری ۲۲ هزار و ۹۲۱ واحد خون در استان اهدا شد که ۲۲ هزار و ۱۲۸ نفر مرد و ۷۹۳ نفر زن را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha