آموزشگاههای فنی و حرفه ای در خوزستان به دنبال مهارت‌های دانش بنیان باشند

آبادان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با بیان اینکه اولویت اول هدایت آموزش فنی وحرفه ای به سمت مهارتهای دانش بنیان و اشتغال آفرین از طریق آموزشگاههای آزاد است گفت:برای اشتغال آفرینی در استان باید به دنبال بهره گیری از مهارت‌های نوین دانش بنیان بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا جلیل بیت‌مشعلی چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه آبادان افزود: سوق دادن آموزش به سمت مهارتهای دانش بنیان نیازمند مساعدت ، هم افزایی کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد در ایجاد رشته‌های نوین اشتغال آفرین است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور برای تحقق این مهم و سوق  دادن بخش خصوصی به این سمت با جدیت پیگیر پرداخت تسهیلات حمایتی است.
بیت‌مشعلی بیان کرد: رویکرد آموزش فنی وحرفه‌ای، مهارت آموزی در قالب بسته شغلی است که نتایج بسیار خوبی داشته و منجر به تشکیل تعاونی و توسعه کارآفرینی شده است.
وی افزود: آموزش در محیط کار واقعی از راهکارهای توسعه مهارت ورونق اشتغال است که باید در منطقه آزاد اروند اجرایی شود.

بیت‌مشعلی بیان کرد: مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیازمند نگاه ویژه مهارتی برای بهره‌مندی از آموزش فنی‌وحرفه ای هستند که ضرورت دارد بخش خصوصی در این مناطق پرجمعیت سرمایه گذاری کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: رویکرد سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای واگذاری آموزش مهارتی به بخش خصوصی و برون سپاری آموزش است تا هم افزایی و تعامل بین بخشی دولتی و خصوصی سبب ارتقا و اثر بخشی آموزش های مهارتی شود.
وی افزود: باید با تعامل، هم افزایی و همکاری بین بخشی از تمام ظرفیت‌ها مانند بسیج، مساجد، خیرین مهارتی و گروههای جهادی برای تبیین و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جهت توسعه آموزش فنی وحرفه ای، کارآفرینی و اشتغال استفاده کرد.
بیت مشعل اظهار داشت: قانون مداری و رعایت مقررات از سوی آموزشگاههای آزاد یک الزام ضروری است وبا آموزشگاههای متخلف با جدیت برخورد خواهد شد چرا که تخلف سبب تضییع حق مردم از مهارت می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha