روند مراجعان مشکوک به کرونا در شرق استان سمنان افزایشی است

شاهرود - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: روند مراجعه افراد مشکوک مبتلا به کرونا به مراکز درمانی زیر نظر این دانشگاه در شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان افزایشی است.

حسین شیبانی روز چهارشنبه با بیان اینکه ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی روند افزایشی دارد به رسانه ها افزود: شب گذشته ۱۰تن از مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

وی با بیان اینکه تعداد افراد مبتلا به کرونا بستری در این بیمارستان به ۴۵ تن رسید، ابراز داشت: هم اکنون چهار بیمار کووید-۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

به گفته وی، هفته گذشته یک بیمار کرونایی در این شهر فوت کرد.

شیبانی ادامه داد: چنانچه روند افزایشی شمار بیماران کرونایی ادامه دار باشد تعداد بستری و فوت نیز در آینده نزدیک افزایش خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: سرعت پیشرفت انتشار دوباره ویروس کرونا در بین مردم و سیر مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا نشان از ورود به موج هفتم این بیماری دارد.

شیبانی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برای جلوگیری از اوج گیری دوباره این بیماری و کنترل نقطه اوج آن ضروری محسوب می‌شود، تاکید کرد: تزریق واکسن دُز یادآور برای افرادی که از آخرین تزریق واکسن آنها ۶ ماه گذشته ضرورت دارد.

به گفته وی، در تمامی مراکز جامع سلامت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تزریق واکسن کرونا و دُز یادآور آن همه روزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا هم دوباره فعال می‌شوند، اظهار داشت: تعداد مراجعه برای تزریق این دوره واکسن کرونا روزانه به هفت برابر روزهای عادی ماه‌های گذشته افزایش یافت.

شیبانی یکی دیگر از مهمترین راه‌های مقابله با انتشار این ویروس خطرناک را پرهیز از تجمع در مکان‌های سربسته و شلوغ برشمرد و بیان داشت: در این زمان باید از ماسک زدن موثر یعنی ۲ماسک روی هم بطوری که دهان و بینی را کامل پوشش دهد، استفاده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار امیدواری کرد: با رعایت مجموع این موارد بهداشتی و تزریق واکسن، کنترل موج هفتم کرونا را با کوتاه‌ترین دامنه اوج گیری پشت سر بگذاریم.

هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha