گروه تروریستی جبهه النصره ۷ بار به منطقه کاهش تنش در سوریه حمله کرد

تهران – ایرنل – مرکز آشتی روسیه در وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که گروه تروریستی «جبهه النصره» در ۲۴ ساعت گذشته هفت حمله به «منطقه کاهش تنش» در استان های ادلب، حلب و حماه سوریه انجام داده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک،«یوگنی گراسیموف»، معاون مرکز آشتی روسیه امروز (چهارشنبه) در نشست خبری گفت که طی روز گذشته تروریست های جبهه النصره وابسته به ترکیه هفت بار به منطقه کاهش تنش در سوریه حمله کردند.

وی افزود: این حملات شامل چهار حمله در استان حلب، دو حمله در ادلب و یک حمله در حماه است.

حملات گروه های تروریستی حامی ترکیه از جمله جبهه النصره در هفته های گذشته و در پی اعلام «رجب طیب اردوغان» مبنی بر حمله نظامی به جنوب سوریه افزایش یافته است. 

با ورود ارتش ترکیه به ادلب و درگیری با نیروهای سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی مدت هاست که تنش در این منطقه شدت گرفته است.
در همین حال وزارت امور خارجه روسیه نگرانی خود را از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز کرده و امیدوار است که آنکارا از اقدام هایی که ممکن است به وخامت اوضاع در سوریه منجر شود خودداری کند.
منابع میدانی سوریه پیشتر گفته بودند که روسیه می‌خواهد با ارسال پیام‌های هشدار دهنده به ترکیه، آمادگی خود را برای جلوگیری از هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه و همچنین ادامه حضور نظامی در منطقه اعلام کند.
وزارت امور خارجه سوریه نیز در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل، به ایجاد منطقه امن توسط ترکیه در داخل خاک سوریه اعتراض و تاکید کرد که این اقدام نوعی تجاوز به خاک سوریه است.
اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خرداد گذشته گفت که ترکیه مناطق «تل رفعت» و منبج در شمال سوریه را از وجود تروریست ها پاکسازی خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه با تکرار هدف مقابله با تروریست‌ها در مرز با سوریه، اعلام کرد که آنکارا قصد دارد روند ایجاد یک منطقه امن (کمربند امنیتی) به عمق ۳۰ کیلومتر را در طول مرزهای خود با سوریه، در اسرع وقت تکمیل کند.

اردوغان اواخر تیر ماه نیز تاکید کرد که ترکیه به زودی عملیات نظامی خود در شمال سوریه را آغاز خواهد کرد.

بر اساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.
سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و مناطقی همچون لاذقیه، حماه و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت سوریه قرار دارد وگفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار دارد.
اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی مخالفان مسلح در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و مخالفان مسلح در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.
کشورهای مخالف ایران و روسیه در سوریه نیز همواره تلاش کرده اند از این گروه های تروریستی دفاع کرده و ارتش دولت قانونی سوریه را که قصد بازپس گیری این مناطق را دارد متهم به جنایت جنگی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha