۵ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84834788
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مخالفت ایتالیایی ها با توسعه طلبی ناتو و ادامه جنگ در اوکراین

تهران – ایرنا – هزاران ایتالیایی در مخالفت با توسعه طلبی ناتو و تامین جنگ افزارهای غرب برای اوکراین، در فلورانس ایتالیا تظاهرات کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس از مبدا رم با انتشار این خبر، افزود: معترضان در این راهپیمایی که بر ضد توسعه طلبی ناتو و تامین جنگ افزارهای غرب برای اوکراین برپا شد، همچنین خواستار برقراری آتش بس بی قید شرط در اوکراین شدند.

بنابراین گزارش، معترضان پلاکاردهایی با مضمون «اسلحه ها را خاموش کنید و هم اکنون به میز مذاکره بازگردید» را با خود حمل می کردند.

تارنمای خبری تاس درادامه نوشت: درحالی این اعتراض های ضد جنگ و توسعه طلبی ناتو در فلورانس برپا شده است که مجلس ایتالیا پیش‌تر لایحه‌ای مبنی بر کمک به اوکراین ازجمله کمک های نظامی را به تصویب رساند، انتظار می‌رود دولت ایتالیا تا پایان سال جاری میلادی تجهیزات نظامی با محموله های سری به کی‌یف ارسال کند.

این گزارش می افزاید: سازمان‌دهندگان این راهپیمایی اعتراضی اعلام کردند که ملت ایتالیا بر مخالفت خود درمورد مشارکت کشورشان در درگیری اوکراین ادامه خواهند داد، مردم ایتالیا خواستار آن هستند تا دولت ایتالیا و اتحادیه اروپا گام‌های جامعی برای از سرگیری مسیر مذاکرات (صلح در اوکراین) بردارد.

مسکو پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی از سوی غرب به اوکراین حمله برد، غرب به سرکردگی آمریکا نیز با ادامه  سیاست توسعه ناتو به مرزهای غربی روسیه، اکنون هرگونه تلاش دیپلماتیک برای پایان دادن به این درگیری را کنار نهاده و تنها گزینه حمایت نظامی و ارسال جنگ افزارهایی که کارایی اندک و محدودی برای کی یف دارند، برگزیده و  بدین طریق تلاش  بر روشن نگاه داشتن این جنگ در شرق اروپا را دارند، امری که کارشناسان و تحلیلگران مسائل بین الملل نسبت به پیامدهای آن هشدار می دهند، حال ناتو در تلاش است تا فنلاند و سوئد را در این آشفتگی سیاسی و بحران، به عضویت این پیمان نظامی در مجاورت با مرزهای روسیه، در آورد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha