۵ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۳۰
کد خبر: 84834606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار قشم: مردم به سیل بندها و سواحل نزدیک نشوند

قشم - ایرنا - فرماندار شهرستان قشم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی نسبت به تقویت سامانه مونسونی و ادامه ناپایداری های جوی و دریایی و احتمال جاری شدن سیلاب، از عموم مردم و گردشگران تقاضا می کنیم از نزدیک شدن به حاشیه سیل بندها، رودخانه‌ها و سواحل اجتناب کنند.

محمد محمد حسینی بامداد چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از مردم تقاضا می‌کنیم به هشدار و توصیه های هواشناسی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم توجه کنند؛ همچنین معتمدین، ائمه جمعه و جماعات، متنفذان و صاحبان تریبون در این باره به مردم اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ناپایداری های جوی و دریایی متاثر از سامانه مونسونی از دیروز (سه شنبه چهارم مرداد ۱۴۰۱) در سطح استان هرمزگان تقویت شده و بارندگی های در سطح شهرستان قشم ادامه دارد از مردم و گردشگران انتظار می رود برای محافظت از خود در مناطق پرخطر و سیل خیز اتراق نکنند.  

فرماندار قشم اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می کنیم به اخطاریه‌ صادر شده از سوی سازمان هواشناسی استان هرمزگان و توصیه های ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان قشم مبنی بر آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب احتمالی نهایت توجه و دقت را داشته باشند.

محمد حسینی تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جانی و مالی احتمالی عمل به توصیه‌های یاد شده توسط مردم شهرستان قشم ضروری است.

سطح هشدار جوی هرمزگان قرمز است

با توجه به بارش سنگین سامانه مونسونی و احتمال وقوع سیلاب در استان هرمزگان سطح هشدار جوی در این استان از نارنجی که روز شنبه (اول مرداد ۱۴۰۱) صادر شده بود به قرمز تغییر یافته است.

این هشدار برای بعداز ظهر دوشنبه تا اواخر روز جمعه صادر شده که در این روزها بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تگرگ، تندباد شدید همراه با گرد و خاک در ارتفاعات و سراسر هرمزگان پیش‌بینی شده است.

اثر این مخاطره تشدید بارش باران و وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی، خسارت ناشی از وزش تندباد، آبگرفتگی گسترده معابر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، شکستن درختان و تخریب سازه‌های سُست، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده‌ها و وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی است.

در این هشدار هواشناسی - سطح قرمز بر آمادگی کامل نهادهای امدادرسان و خدماتی برای مقابله با خسارات احتمالی سیلاب، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها توصیه و تاکید شده است.

همچنین از مردم خواسته شده از رفت و آمد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع، سفر و رفت و آمد در جاده ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده خودداری کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha