۴ مرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۳۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84834583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرملین: روسیه هر گونه محدودیت روادید برای اتباع خود را تلافی خواهد کرد

تهران- ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به اخباری مبنی بر تلاش برخی کشورهای اروپایی برای توقف صدور روادید برای شهروندان روس گفت: مسکو آماده است تا پاسخ مشابه بدهد.

به گزارش ایرنا از الجزیره، پسکوف سخنگوی کرملین سه شنبه شب گفت: امیدوار است فنلاند و کشورهای اتحادیه اروپا صدور روادید گردشگری برای روس ها را متوقف نکنند زیرا روسیه آماده است در صورت وقوع چنین اتفاقی پاسخی مشابه بدهد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: بسیار بد خواهد بود، یک بار دیگر تکرار می کنم، ( این اقدام ) به طور طبیعی، واکنش قریب الوقوع مسکو را برانگیخته خواهد کرد.

اظهارات پسکوف پس از آن بیان شد که احزاب سیاسی فنلاند برای توقف روادید گردشگری برای همه اتباع روسیه گفت وگوهایی را آغاز کرده اند.

پیش از این وزارت خارجه آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری از اعمال دور جدیدی از محدودیت‌های مربوط به روادید برای مقامات نظامی روسیه در پاسخ به تهاجم این کشور به خاک اوکراین، خبر داد.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، محدودیت‌ها برای ۲هزار و ۶۰۹ تن از مقامات نظامی روسیه و بلاروس که در جنگ علیه اوکراین شرکت کرده‌اند، درنظر گرفته شده است، همچنین خویشاوندان این مقامات نیز حق ورود به خاک آمریکا را ندارند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha