۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 1005
کد خبر: 84834406
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فارس مستعدترین استان برای معرفی به عنوان معین کشور قطر است

شیراز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: این استان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در آن مستعدترین و مستحق ترین استان برای معرفی شدن به عنوان معین کشور قطر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمال رازقی روز سه شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در شیراز افزود: در سفر اخیر معاون وزیر صمت به فارس این استان به عنوان استان معین کشور قطر معرفی شده اما روز گذشته بخشنامه ای از سازمان توسعه تجارت ایران دریافت کردیم که در آن استان دیگری به عنوان استان معین کشور قطر معرفی شده است.

وی ادامه داد: گلایه ما این است که چرا مسئولان به قول و وعده ای که در زمینه معرفی فارس به عنوان معین کشور قطر داده اند عمل نکرده و استان دیگری را معرفی می کنند.

رازقی اظهار داشت: استان فارس به علت نزدیکی و روابط دیرینه با کشور قطر مستعدترین استان برای معین کشور قطر است و انتظار داریم که در این تصمیم گیری تجدید نظر شود و همانگونه که قول داده شده فارس به عنوان استان معین معرفی شود.

تفاوت در هزینه گاز واحدهای تولیدی
رئیس اتاق بازرگانی فارس، افزایش شدید قیمت مواد اولیه در واحدهای صنعت غذا، لوازم بسته بندی و همچنین افزایش نرخ گاز و برق را از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی دانست و گفت: در بحث پرداخت هزینه گاز توسط واحدهای تولیدی با یک تناقض و تفاوت مواجه هستیم که موجب گلایه تولید کنندگان شده است.

رازقی افزود: هزینه گاز واحدهای تولیدی که پروانه فعالیت خود را از سازمان جهاد کشاورزی دریافت کرده اند یک پنجم واحدهای تولیدی است که از سازمان صمت پروانه دریافت کرده اند، یعنی در دو واحد تولیدی مشابه، یکی پنج برابر دیگری هزینه گاز پرداخت می کند که انتظار است این مساله حل و فصل شود.

افزایش قیمت مواد غذایی و آشامیدنی یک زنگ خطر است
رئیس اتاق بازرگانی فارس، افزایش میزان تورم در مواد غذایی، خوراکی ها و آشامیدنی ها را یک زنگ خطر دانست و گفت: بر اساس آمار مرکز پژوهش های اتاق ایران، قیمت تمام شده واحدهای صنعت غذا در ۹۳ درصد شرکت ها افزایش اساسی داشته و فروش ۷۷ درصد واحدها نیز کاهش داشته است.

رازقی افزود: در بحث مصرف کالاهای اساسی نیز شاهد کاهش مصرف ۲۵ درصدی لبنیات و همچنین مرغ و گوشت هستیم که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

بروکراسی اداری، بلای جان بخش خصوصی
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بروکرسی اداری را بلای جان بخش خصوصی دانست و گفت: از جمله در زمینه صدور کارت بازرگانی موانع و مراحل بیشماری وجود دارد که مشکلات بسیاری را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.
رازقی ادامه داد: به عنوان مثال برای تمدید کارت نایب رئیس اتاق بازرگانی استان که خارج از حیطه اختیارات استان است ۹ ماه است که درگیر هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha