اشاعه منظومه فکری امام (ره) از وظایف مهم رایزنان فرهنگی است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شناخت منظومه فکری حضرت امام(ره) و اشاعه آن در خارج از کشور را از وظایف مهم رایزنان فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد این سازمان بتواند به رسالت خطیر خود در مسیر معرفی این انقلاب عظیم الشأن عمل کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور روز سه شنبه - ۴ مردادماه - در مراسم تجدید میثاق و پیمان رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و جمعی از مسئولان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آرمان‌های امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، با اشاره به تجدید میثاق رایزنان فرهنگی ۶۰ کشور دنیا با آرمان‌های امام راحل، اظهار داشت: رایزنان فرهنگی امروز و در خلال برنامه‌های دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) بار دیگر با آرمان‌های ایشان و انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.

وی همچنین با تبیین و تشریح ابعاد والای شخصیتی امام راحل، ترویج آرمان‌ها، افکار و باورهای امام خمینی(ره) را از مآموریت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان دانست و افزود: رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سربازان جبهه فرهنگی انقلاب در خطوط مقدم در خارج از کشور هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال، تصریح کرد: شناخت منظومه فکری حضرت امام(ره) و اشاعه آن در خارج از کشور یکی از وظایف مهم رایزنان فرهنگی است که همواره نسبت بدان تأکید داریم.

اشاعه منظومه فکری امام (ره) در خارج از کشور از وظایف مهم رایزنان فرهنگی است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با اتکا به خدا، قرآن کریم و مردم متدین توانست در عصر حاضر، انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) دارای هواداران بسیاری در خارج از کشور است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، در توصیف امام راحل می‌فرمایند این انقلاب بی نام امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور همچنین با بیان اینکه مکتب امام خمینی(ره) تا ابد زنده می‌ماند، ابراز امیدواری کرد تا مجموعه این سازمان بتواند به رسالت خود در مسیر معرفی این انقلاب عظیم الشأن عمل کند.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی در یک نگاه 

به گزارش ایرنا، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روز شنبه، اول مردادماه ۱۴۰۱با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور و رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور در حسینیه الزهرا(س) این سازمان، گشایش یافت. این اجلاس تا ششم مرداد با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران در حال برگزاری است.

اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

طبق برنامه، شماری از مسئولان کشوری، مقامات، وزیران و شخصیت های مختلف از جمله محمد باقرقالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد وحیدی وزیر کشور، علی احمدی معاون سازمان برنامه و بودجه، پیمان جبلی رئیس سازمان صداو سیما همزمان با ایام برگزاری این اجلاس به ایراد سخن پرداخته اند.

اشاعه منظومه فکری امام (ره) در خارج از کشور از وظایف مهم رایزنان فرهنگی است

این اجلاس عصر پنجشنبه ششم مرداد با برگزاری آیین اختتامیه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کنفرانس خبری محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کار خود پایان می دهد. 

افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور، زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی و ماموریت قرارگاهی، برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان و رایزنان فرهنگی از جمله برنامه های آتی این اجلاس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha