۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 84834164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیرخارجه آلمان: قطع گاز روسیه موجب تفرقه در اتحادیه اروپا نخواهد شد

تهران- ایرنا– وزیر امور خارجه آلمان در پی تلاش اتحادیه اروپا بر اعمال تحریم بر بخش انرژی روسیه و از سویی دیگر کاهش انتقال گاز از سوی مسکو به اروپا، گفت که اتحادیه اروپا به علت نبود و یا کمبود گاز دچار تفرقه نخواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، آنالنا بئربوک با استقبال از تلاش‌ها برای هماهنگی اقداماتی درخصوص  صرفه‌جویی گاز در سراسر اتحادیه اروپا، تاکید کرد، برغم اینکه روسیه عرضه گاز خود به آلمان و سایر کشورها  را کاهش می دهد؛ اتحادیه اروپا متحد خواهد ماند و این موضوع نمی تواند موجب تفرقه در این اتحادیه شود.

بنابراین گزارش وزیر امورخارجه آلمان در ملاقات با  وزیر امورخارجه جمهوری چک در شهر پراگ، گفت: ما (اتحادیه اروپا) به علت کمبود گاز، از هم نخواهیم گسست و برعکس در کنار یکدیگر خواهیم ایستاد و این مهم ترین پیام به رئیس جمهوری روسیه است.

به گزارش ایرنا، درحالی وزیر امورخارجه آلمان در واکنش به بروز بحران انرژی ناشی از عواقب جنگ اوکراین خواهان همبستگی کشورهای عضو اتحادیه می شود که انجمن اتاق های بازرگانی و صنعتی آلمان نسبت به توقف و یا کاهش تولید دراین کشور به علت افزایش بهای انرژی خبر می دهند.

درهمین حال «گلن دیسن» (Glenn Diesen) استاد دانشگاه نروژ ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ در تحلیلی با اشاره به وضعیت اوکراین و تلاش غرب برای تحریم بخش انرژی روسیه پیش بینی کرد که اقتصاد آلمان بعنوان قوه محرکه و لوکوموتیو اتحادیه اروپا به آخر خط رسیده است.

از سویی دیگر پیتر سیجارتو  (Peter Szijjarto)  وزیر امورخارجه مجارستان نیز ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱  هشدار داد که امنیت انرژی در اروپا نباید بعنوان یک مساله ایدئولوژیک نگریسته شود و از اتحادیه اروپا خواست تا  واقعیت گاز روسیه را «پنهان» نسازد.

وی با انتقاد از تلاش های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی و تحریم بخش انرژی روسیه گفته بود: شفاف بگویم، از برخی از سیاستمداران پیشرو در کشورهای اروپایی می‌شنوم که طی ماه‌های اخیر مدعی شده اند که ترتیب همه چیز را ( در زمینه گاز طبیعی روسیه) داده و منابع جایگزین برای آن یافته اند و گاز را از جایی دیگر خریده‌ و خود را از شر وابستگی به روسیه رهانیده‌اند، پس اگر اینگونه است چرا زنگ های خطر را به صدا در آورده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha