۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84834048
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید مقام منطقه «خرسون» بر برگزاری همه‌پرسی با وجود تهدیدهای کی‌یف

تهران – ایرنا - معاون اداره نظامی – غیرنظامی منطقه خرسون اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که همه‌پرسی پیوستن منطقه خرسون به فدراسیون روسیه به رغم اقدامات کی‌یف برای ارعاب ساکنان منطقه یا سازمان‌دهی ترور اطلاعاتی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، «کریل استرموسوف» افزود: می خواهم در مورد وضعیت مربوط به حمله متقابل که مدام از سوی مقام های اوکراینی اعلام می شود، اظهارنظر کنم.

وی با تاکید بر اینکه مقام های کی یف با انجام حملات بیهوده، جان دهها و یا شاید صدها اوکراینی را می گیرند، افزود: می خواهیم بگوئیم صرف نظر از آنچه شما انجام می دهید اعم از ارعاب و ترور اطلاعاتی، ما همه پرسی در منطقه خرسون را برگزار می کنیم که به طور مشخص معرف آن است که این منطقه بخشی از فدراسیون روسیه است.

مقام مزبور یادآور شد که این همه پرسی به زودی برگزار می شود و پس از آن، منطقه خرسون بخشی از روسیه خواهد بود.

پیشتر استرموسوف به خبرگزاری تاس گفته بود که مقام های منطقه خرسون از ایده مقام های منطقه زاپروژیا مبنی بر برگزاری همه پرسی حمایت کرده اند.

وی همچنین گفت که اقدامات تدارکاتی لازم از جمله آماده سازی کمیسیون های انتخاباتی در دستور کار قرار دارد.

منطقه خرسون تحت تصرف مسکو است. ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.  

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha