ادعای دیده بان حقوق بشر سوریه: یکی از فرماندهان قسد در حمله پهپادی ترکیه کشته شد

تهران - ایرنا - گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» مدعی کشته شدن یکی از فرماندهان نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) در حمله پهپادی ترکیه شد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از تارنمای این گروه مخالف دولت بشار اسد، یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در نتیجه حمله پهپادی دیروز ترکیه به حومه «تل ابیض» در شمال سوریه کشته شده است.
این گروه همچنین ادعا کرد که گروه‌های «الفتح المبین» (وفادار به آنکارا) مواضع نیروهای بشار اسد را در «الدارة الکبیرة» و «الملاجة» در جنوب ادلب و «عین الحمام» در شمال لاذقیه هدف گلوله باران خود قرار دادند.
در پاسخ به حملات گروه های وابسته به ترکیه، نیروهای اسد هم مواضع ارتش ترکیه در شهرک «کفر جنة» در حومه عفرین در شمال حلب را با پنج موشک هدایت شونده مورد هدف قرار دادند.
بنابر این گزارش، نیروهای ارتش ترکیه بار دیگر شهر القامشلی در شمال شرقی سوریه را گلوله باران کردند.
منابع محلی سوریه گفتند: نیروهای ترکیه و گروه های مسلح مورد حمایت این کشور چندین خمپاره شلیک کردند که به خانه‌های مسکونی در محله الحمقیه در شهر القامشلی اصابت کرد.
این گلوله باران خسارت‌های مادی برجای گذاشت و باعث آواره شدن دهها خانواده سوری شد.
نیروهای ارتش ترکیه دیروز نیز با واحدهای توپخانه شهرک‌ها و روستاهای منطقه ابو راسین در ریف شمال غربی الحسکه را هدف قرار دادند که خسارت‌های مالی به خانه‌های شهروندان و دارایی آنها وارد شد.
حملات توپخانه‌ای ارتش ترکیه و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آنکارا در حالی شدت یافته که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور اوایل خرداد گذشته اعلام کرد که کشورش به زودی عملیاتی را برای ایحاد منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه آغاز خواهد کرد.
در مقابل سوریه نیز تاکید کرد که «تهدیدهای ترکیه برای عملیات موسوم به منطقه امن در شمال سوریه با نتایج و خروجی‌های نشست آستانه در تضاد است».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha