۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۰۸
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84833981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا: کاهش عرضه گاز روسیه، سیاسی‌کاری است

تهران – ایرنا – کمیسر انرژی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که اعلام غول گازی روسیه موسوم به گازپروم مبنی بر کاهش عرضه گاز به اروپا، از انگیزه سیاسی برخوردار است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کادری سیمسون در عین حال اعلام شرکت روسی مبنی بر کاهش عرضه گاز به دلیل نیاز به توقف عملکرد یک توربین را رد کرد.

سیمسون به هنگام ورود به نشست وزیران انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما می دانیم که هیچ دلیل فنی برای انجام این کار وجود ندارد. این یک اقدام با انگیزه سیاسی است و ما باید برای آن آماده باشیم و درست به همین دلیل، کاهش پیشگیرانه تقاضای گازی ما، یک راهبرد معقولانه است.

وی تاکید کرد که انتظار دارد وزیران اتحادیه اروپا بر سر قوانین اضطراری این اتحادیه به توافقی دست یابند که کشورهای عضو را ملزم می کند تقاضای گازی شان را محدود کنند.

گازپروم، بزرگترین شرکت دولتی گاز روسیه قصد دارد تا از روز چهارشنبه (فردا) تحویل روزانه گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم» را ۳۳ میلیون متر مکعب در روز، حدود ۲۰ درصد از ظرفیت این خط لوله، کاهش دهد.

گازپروم با اشاره به تاخیر در بازگرداندن توربین گازی از تعمیر و نگهداری در کانادا توسط تامین کننده تجهیزات زیمنس انرژی (ENR۱n. DE) ، تحریم‌ها را عامل این کاهش عرضه دانسته است.  

اتحادیه اروپا که تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرده، قصد دارد استفاده از سوخت‌های فسیلی روسیه را تا سال ۲۰۲۷ متوقف کند، اما می‌خواهد تا زمان یافتن جایگزین، به واردات گاز از روسیه ادامه دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha