عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع در قم آغاز شد

قم - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: عملیات اجرایی ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) قم در محله چهل اختران این شهر پس از وقفه ۱۱ ساله آغاز شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، محمد صادقی در گفت‌وگویی بیان کرد: طرح ساماندهی محلات بافت مرکزی و محلات واجد ارزش تاریخی که در گذر زمان مطلوبیت کاربری خود را از دست داده‌اند؛ بخشی از وظایف و ماموریت های این اداره کل است که در قالب طرح بازآفرینی شهری قم در دست اجرا و پیگیری است.

وی افزود: یکی از این محلات، محله چهل اختران قم است که ساماندهی بافت اطراف حرم امامزاده موسی مبرقع، در طول سالیان گذشته به دلیل مشکل‌های متعدد به تأخیر افتاده‌است.

صادقی توضیح داد: عدم تعامل دستگاه‌ها در داخل استان و به ویژه فقدان اعتبارات مورد نیاز برای عملیات اجرایی از مهمترین این مشکل‌ها بوده‌است.

وی با اشاره به این که میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان است، گفت: براساس مصوبه سفر رییس جمهور به استان قم، عملیات اجرایی طرح توسعه حرم موسی مبرقع(ع) از محل اعتبارات دولتی و به میزان یک سوم سهم اعتبارات ملی توسط مسکن و شهرسازی، یک سوم از محل اعتبارات استانی توسط استانداری و یک سوم هم سهم شهرداری تملک و اجرای طرح انجام می‌پذیرد.

وی با بیان این که مساحت کل طرح، هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع است، ادامه داد: هفت هزار مترمربع در قالب ساخت صحن و رواق و ۱۵۰۰ مترمربع آن محور دسترسی خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدت زمان عملیات اجرایی را هشت ماه اعلام کرد و افزود: در مرحله نخست طرح احداث فضای صحن شهری، رواق‌های اطراف، تاسیسات شهری و اجرای گذر تاریخی در دستور کار است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha