ایران رتبه سوم تولید بادام را در دنیا دارد

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تولید انواع محصولات کشاورزی گفت: مجموع اقدامات صورت گرفته موجب شده تا امروز کشور ما بتواند در تولید محصولاتی از جمله بادام در دنیا رتبه سوم را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام« سید محمد رضا هاشمی» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقاتی کمالشهر کرج، پژوهشکده میوه های معتدله و سردسیری موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور مستقر در کرج در گفت وگو با خبرنگاران افزود:با تلاش محققان و زحماتی که در موسساتی مانند تحقیقات علوم باغبانی کشور شده، ایران رتبه سوم در تولید بادام را در دنیا دارد این در حالی است ارقامی که تولید و مقاومتی که نسبت به سرما دارند و بازدهی، باردهی و عملکردشان در هکتار که بالای ۱.۲ هکتار تولید می شود قابل توجه است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین خاطر نشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان فرمودند و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاراتی داشتند مدیریت جهادی که تولید یکی از اثرات آن است را امروز به خوبی در بخش کشاورزی شاهد هستیم.

هاشمی ادامه داد: همچنین موضوع علم که در بخش کشاورزی باید عالمانه بنگریم و دانش بنیان بودن از مسایل دیگر است که  رهبر معظم انقلاب به آنها اشاره که این موارد را در تولیدات بخش کشاورزی شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس این امیدواری وجود دارد که با تمام تدابیر و اقدامات صورت گرفته بتوانیم ثمره این زحمات را در حوزه اقتصاد، معیشت بهره برداران و امنیت غذایی به عنوان یکی از مسایل مهم امروز مشاهده کنیم.

 نماینده ولی فقیه در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت باغبانی و کاشت درخت در قرآن کریم اشاره کرد و  گفت: در قرآن موضوع جنات مطرح که خداوند به مومنان بشارت می دهد که به حسب زحماتی که در دنیا می کشند و اهل ایمان می شوند خداوند در دنیای دیگری بهترین نعمت هایش را به آنها اعطا که این بهترین ها را جنات و جاری بودن نهرها یاد می کند.

هاشمی با اشاره به اینکه درختان مثمر و غیر مثمر هر کدام فوایدی دارند اظهار داشت: بر همین اساس قرآن کریم دین و شریعت و علمای ما به خصوص مقام معظم رهبری سفارش های زیادی دارند و در هفته های منابع طبیعی می بینیم که حضرت اقا چقدر اهمیت و خودشان برای کاشت درخت وارد عرصه که تمام اینها نشان دهنده اعتقادات و سفارشات الهی است که باید به کار بگیریم.

موسسه تحقیقات علوم باغبانی یکی از ۹ موسسه تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی مستقر در استان البرز  است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha