۵۰۰ نسخه کتاب با موضوع ناشنوایان در کتابخانه مرکزی مشهد موجود است

مشهد- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: ۵۰۰ نسخه کتاب و مجله ویژه ناشنوایان در بخش ویژه مربوط به این گروه در کتابخانه مرکزی مشهد موجود است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتابها با موضوعاتی از قبیل ناشنوایی، کم شنوایی و آموزش زبان اشاره است، همچنین کتابهایی که نویسنده آنها کم شنوا و ناشنوا هستند در این بخش قرار دارد.

وی اضافه کرد: کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد حدود ۳۵۰ عضو ناشنوا دارد که خدمات ویژه‌ای به این قشر ارائه می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: علاه بر امانت کتاب ویژه ناشنوایان، کلاس‌های هنری و آموزشی ویژه اوقات فراغت، کلاس‌های خط، نقاشی، کاردستی و دکوپاژ، بازی و ریاضی و اوریگامی نیز برای این گروه برگزار می‌شود.

سبزیان اضافه کرد: برگزاری نشست های کتابخوان کتابخانه‌ای، برگزاری نشست کتابخوان کشوری ویژه کتابداران بخش ناشنوایان و  ارسال کتاب به مدارس استثنایی برای استفاده دانش آموزان ناشنوا و کم شنوایی که معلولیت جسمی - حرکتی هم دارند از دیگر اقدامات است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی به زبان اشاره و بازنشر در صفحه اینستاگرام کتابخانه مرکزی نیز از دیگر اقدامات این کتابخانه برای ناشنوایان است.

سبزیان افزود: یکی از اهداف این اداره کل آشنایی بیشتر اقشار خاص جامعه همچون ناشنوایان و کم شنوایان با خدمات این کتابخانه و استفاده از ظرفیهای موجود در آن است.

وی اضافه کرد: همچنین می توان با برگزاری آیین‌های رونمایی، نقد و بررسی و معرفی و خوانش آثار نویسندگان کم شنوا و ناشنوا علاوه بر انجام رسالت اصلی کتابخانه ها مبنی بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گامی موثر در راستای معرفی بیشتر نویسندگان ناشنوا و کم شنوا برداشت.

کانون ناشنوایان استان خراسان رضوی  چهار هزار عضو نیمه شنوا و کم شنوا دارد.

کتابخانه مرکزی مشهد به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با گنجایش ۲۰۰ هزار نسخه شامل ۱۰۰ هزار نسخه مخزن اصلی و ۱۰۰ هزار نسخه بخش کودک و نوجوان در سال ۹۷ بهره برداری شد.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha