۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84833930
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست اوکراین از اروپا برای پایان وابستگی به روسیه

تهران – ایرنا – رئیس دستگاه دیپلماسی اوکراین در توییتی ضمن آنکه روسیه را متهم کرد که علیه اروپا "جنگ گازی" به راه انداخته از کشورهای اروپایی خواست تا از وابستگی به این کشور خلاص شوند.

به گزارش ایرنا، دمیتری کولبا نوشت: «جنگ گازی» پوتین علیه اروپا دنباله جنگ وی علیه اوکراین است.

وی، رئیس جمهوری روسیه را متهم کرد که "هر کجا را بشود، آسیب خواهد زد."

دیپلمات ارشد اوکراینی در ادامه مدعی شد: او از هر گونه وابستگی اروپا به روسیه استفاده خواهد کرد تا زندگی عادی تمامی خانواده های اروپایی را تباه سازد.

کولبا به کشورهای اروپایی توصیه کرد تا در برابر روسیه مقابله به مثل کرده و از هر گونه وابستگی به این کشور خلاص شوند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین نیز خواستار افزایش تحریم ها و اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا علیه روسیه در پاسخ به «جنگ گازی» شده است.

گازپروم، بزرگترین شرکت دولتی گاز روسیه قصد دارد تا از روز فردا تحویل روزانه گاز به اروپا از طریق خط لوله «نورد استریم» را ۳۳ میلیون متر مکعب در روز، حدود ۲۰ درصد از ظرفیت این خط لوله، کاهش دهد.

زلنسکی در پیام روزانه ویدیوئی خود در واکنش به این اقدام روسیه گفت: امروز تهدید جدید گازی علیه اروپا را می شنویم. این یک جنگ علنی گازی است که روسیه علیه اتحادیه اروپا به راه انداخته است. آنها (روس ها) اهمیتی نمی دهند که برای مردم چه اتفاقی خواهد افتاد، این گونه ای دیگر از جنبه های ترور است، به همین خاطر است که باید به آن پاسخ دهید، به این فکر نکنید که چرخ های توربین های خود را چگونه دوباره به حرکت در آورید، بلکه تحریم ها را (علیه مسکو) شدت بخشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha