قرارگاه «راهیان پیشرفت» در بسیج دانشجویی استان مرکزی تشکیل شد

اراک - ایرنا - مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی از تشکیل قرارگاه «راهیان پیشرفت» در بسیج دانشجویی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «ابراهیم پوراسماعیل » روز سه شنبه در حاشیه تشکیل این قرارگاه در اراک، افزود: اردوی راهیان پیشرفت از مهمترین برنامه‌های علمی بسیج دانشجویی است که بستری مناسب برای آگاهی دانشجویان از دستاوردهای علمی در صنایع و کارخانجات و ترغیب دانشجویان در هدف گذاری فعالیت‌های علمی دارد که سه مرحله همایش، بازدیدهای علمی و برنامه ترویجی گفتمانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اردوی راهیان پیشرفت نقش مهمی در افزایش روحیه خودباوری و مامیتوانیم جوانان دارد و این رویداد کمک می‌کند دانشجویان نقش آفرینی موثری در سنگر جهاد علمی داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی گشت، گذارهای علمی و آگاهی نسل جوان از پیشرفت های علمی و صنعتی اردوی راهیان پیشرفت در دستور کار بسیج دانشجویی قرار گرفته و در این استان قرارگاه تخصصی راهیان پیشرفت تشکیل و راه اندازی شده است.

پور اسماعیل با یادآوری برگزاری دومین رویداد ملی راهیان پیشرفت صنعت نفت در استان مرکزی، گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان منتخب و استعدادهای درخشان سراسر کشور در این رویداد ملی شرکت می کنند و به مدت چهار روز در این برنامه مهم حضور خواهند داشت.

وی افزود: آشنایی دانشجویان نخبه‌ای که سال‌ها مباحث تئوری را در سطح دانشگاه‌ها دنبال می‌کنند با فضای عملی رشته‌های تحصیلی آنها یکی از اهداف مهم‌ رویداد راهیان پیشرفت است.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی ادامه داد: تدریس عملی دروس تخصصی در سطح میدان از دیگر اهداف این رویداد است و در این خصوص با شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاه شازند تعامل انجام‌ شده که بازدیدهای تخصصی برای چهار رشته برق، شیمی، مکانیک و متالوژی انجام‌ شود.

پور اسماعیل اضافه کرد: رویکرد مسئله محوری یکی از مهمترین‌ سیاست‌های مدنظر در این رویداد است که به مسائل حوزه صنعت ورود پیدا خواهیم کرد تا بتوانیم در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی گامی موثر برداریم.

وی بیان کرد: احصای صحیح نیازهای دانشی و ارجاع آنها به سطح دانشگاه‌ها با ۲ محور تدوین موضوعات پایان نامه‌های ارشد و دکتری و ارجاع موضوعات به مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی از دیگر سیاست‌های مسئله محوری بودن در رویداد است که با عزم و اراده دانشجویان بسیجی امروز این توان و ظرفیت در بسیج دانشجویی برای مسئله محوری، کشف مسائل و حل مسائل وجود دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری همایش‌های تخصصی ناظر به ابرپروژه‌ها در سطح پتروشیمی و پالایشگاه شازند از دیگر اهداف رویداد راهیان ‌پیشرفت است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha