کارشناس سیاسی عرب: اسرائیل از دولتهای عرب سازشکار دفاعی نخواهد کرد

تهران - ایرنا- کارشناسی امور سیاسی عرب گفت که رژیم صهیونیستی در هرگونه جنگ احتمالی از دولت های عرب سازشکارِ همپیمانِ خود دفاعی نخواهد کرد بلکه از آنها تنها به عنوان سپری برای خود سوء استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، «خالد الصفوری» کارشناس عرب مسائل سیاسی آمریکا امروز سه شنبه نتایج سفر اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه را برای دولت متبوع وی " فاجعه بار " خواند.

وی با هشدار به دولت های سازشکار عرب برای بازی در زمین رژیم صهیونیستی و ائتلاف با این رژیم گفت: اسراییل به دفاع از هیچ یک از کشورهای عربِ همپیمان خود از جمله کشورهای عرب خلیج فارس نپرداخته و نخواهد پرداخت بلکه از آنها به عنوان پایگاه هشدار سریع و سپری برای خود بهره خواهد جست.

الصفوری که با پایگاه خبری عربی 21 گفت وگو می کرد، به "هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی" میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای خلیج فارس و مغرب و اردن اشاره کرد و گفت: این همکاری از دیرباز وجود داشته و دارد و به هیچ وجه نمی توان آن را موضوع جدیدی دانست.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اسرائیل به کشورهای عرب خلیج فارس تسلیحات و دستگاه استراق سمع و برنامه های جاسوسی جهت استفاده  آنها علیه مخالفان سیاسی خود خواهد فروخت و به طور خلاصه باید گفت که تل آویو تنها طرف سود کننده در ائتلاف (با کشورهای عرب سازشکار) خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha