ستاد مدیریت بحران کیش خواستار آمادگی مردم در پی اعلام وضعیت قرمز هواشناسی شد

کیش - ایرنا - ستاد مدیریت بحران پس از اعلام وضعیت قرمز هواشناسی خواستار آمادگی مردم برای مواجهه با حوادث احتمالی بارندگی های موسمی و طوفان شد.

به گزارش ایرنا، مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیرت بحران با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر این که تا پایان روز جمعه وضعیت قرمز هواشناسی ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این سامانه موسمی با رعد و برق، تگرگ، باد شدید و باران لحظه ای همراه خواهد بود.
منصور ملانوری افزود: این سامانه بر اساس اعلام غالب شهرها و روستاهای استان هرمزگان در مناطقی مانند بندرعباس، بندرلنگه، جاسک، بشاگرد، قشم، کیش و لاوان احتمال پدیده آبگرفتگی معابر و تندباد  پیش بینی می شود.
وی با بیان اینکه شرکت عمران، آب و خدمات کیش و اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی از آمادگی لازم برخوردار هستند، اضافه کرد: با نظارت های فراگیر بر پروژه های ساختمانی برای مهار تاورکرین ها، سازه های نا ایمن با احتمال ریزش و سقوط و مهار سازه های موقت، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: انتظار می رود مردم نیز آمادگی مواجهه با هرگونه حوادث احتمالی را داشته باشند و ساکنان جزیره کیش و گردشگران در صورت وقوع باران و تندباد به منظور جلوگیری از بروز حادثه از تردد در پارک ها و سواحل و پارک خودروها زیر درختان و تیر های چراغ برق خودداری کنند.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور که وضعیت قرمز شرایط جوی تا روز جمعه ادامه خواهد داشت تردد کلیه شناورهای دریایی تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.
فعالیت تمام کلوپ های تفریحات دریایی و پلاژهای آقایان و خانم ها  از روز سه شنبه چهارم مرداد تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha