۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 897
کد خبر: 84833600
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تابستان داغ و برقی که دیگر نرفته است

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۱۵
کد خبر: 84833600
تابستان داغ و برقی که دیگر نرفته است

شهرکرد-ایرنا- سال‌های گذشته در فصل تابستان گاهی قطعی برق باعث می‌شد صدای برخی از مردم به گلایه بلند شود و عده‌ای نیز نسبت به این قطع شدن برق معترض باشند آنگونه‌ که در اوج موج کرونا، عده‌ای در خانه از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کردند به یک باره برق برخی از مناطق قطع می‌شد و شبکه‌های مجازی پر از نقد و انتقاد بود.

اما با مدیریت درست و صحیح دولت مردمی سیزدهم، این روزها خبری از قطعی برق در تابستان گرم نیست و این یکی ویژگی‌های مهم دولت مردمی است که کمتر این روزها به آن پرداخته شده است. 

گرمای هوا در تابستان داغ باعث می‌شود برخی از مردم از سیستم‌های سرمایشی در منازل نهایت استفاده را داشته باشند و بدون شک این روند در ادارات نیز وجود دارد، به همین دلیل مقرر شد در تابستان برای مصرف بهینه برق ساعات کار ادارات برای چند هفته‌ای تغییر کند.

محمد موسوی از اهالی لردگان در یک گفت و گوی تلفنی با ایرنا می‌گوید: در فصل تابستان دو سه سال پیش هر از گاهی برق می‌رفت و حتی کار به جایی رسیده بود که خمیر در حال آماده شدن نانوایی به دلیل رفتن برق، از بین می‌رفت اما امسال تاکنون خبری از خاموشی‌ها نبوده است.

جمیله محمدی از اهالی شهرکرد در پاسخ تلفنی به خبرنگار ایرنا می‌گوید: سال گذشته مادرش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مجبور به استفاده از دستگاه اکسیژن بود، اما رفتن برق برای آنها مشکل ایجاد کرده بود که امسال خوشبختانه در تابستان با خاموشی برق مواجه نشده‌اند.

تغییر ساعات کار اداری برای مصرف بهنیه انرژی به نفع مردم 

۱۸ خردادماه امسال بود که مسوولان استانی در چهارمحال و بختیاری تصمیم گرفتند که برای کاهش مصرف برق در ادارات علاوه بر توصیه‌های جدی و رعایت آیین نامه‌ها، برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساعات کار ادارات را نیز تغییر دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تغییر ساعات کار ادارت در برخی از استان‌ها گفت: ساعات کاری ادارات استان برای بهینه‌سازی مصرف برق از ساعت۶:۳۰ دقیقه(شش و نیم) تا ۱۳:۳۰ (سیزده و سی) دقیقه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری ۱۸ خردادماه در نشست شورای اداری این استان افزود: با توجه به تغییر ساعات کاری ادارات، مدیران جلسات کاری را بین ۶:۳۰ (شش و نیم) تا هشت (۸)صبح بگذارند و مردم پشت در ادارات معطل نشوند و کرامت و تکریم مردم حفظ شود.

چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های جنوبی و مرکزی از نظر دمای هوا در تابستان خنک‌تر است اما در همین استان در نقاطی مانند لردگان و برخی مناطق اردل نیز هوا گرمایی جنوبی و گرمسیری را در تابستان‌ها تجربه می‌کند.

آیین‌نامه‌هایی که انجام شد

تعیین میزان هزینه مصرف برق براساس شاخصه‌های استانی برای ادارات باعث شد در ۶ تیرماه امسال برای مدت ۲ ساعت برق برخی از ادارات قطع شود تا این ادارات ملزم به رعایت میزان مصرف اعلام شده بودند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ششم تیرماه امسال به ایرنا گفت: در روز دوشنبه برق ۲۸ سازمان و اداره این استان به سبب رعایت نکردن الگوی مصرف به مدت ۲ ساعت از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ قطع شد.

نوید محمدصالح در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ادارات ضمن کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود در طول ساعت اداری، مکلف هستند بعد از  ساعت ۱۳  تمامی وسایل سرمایشی خود را خاموش کنند و برابر ساعت اداری تابستانه از ساعت۱۳:۳۰ مصرف خود را به حداقل برسانند که در غیر این صورت‌ مشمول قطعی برق می‌شوند.

وی ادامه داد: بر این اساس روز ششم تیرماه برق ۲۸ اداره به مدت ۲ ساعت قطع شد و تذکرات لازم به ادارات پرمصرف داده شد و با توجه به افزایش دما در روزهای آینده چنانچه از روز سه‌شنبه هر اداره‌ای مرتکب تخلف شود با قطعی برق روبرو می شود.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به سبب تامین انرژی برق مورد نیاز در بخش‌های خانگی، صنعت و کشاورزی و به ویژه با توجه به قرارگیری در زمان برگزاری کنکور سراسری باید در مصرف برق صرفه‌جویی کرد تا نیازهای مهم و حساس کشور تامین شود.

یک خبر خوب برقی؛ تاب‌آوری۵ مگاواتی مصرف برق ادارات 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: طی پایش مصرف برق و نتایج حاصله از اجرای طرح سنجش تاب‌آوری ادارات استان در زمان قطعی برق که روز دوشنبه با حضور معاون عمرانی استانداری در مرکز دیسپاچینگ این شرکت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت، اجرای این طرح پنج مگاوات کاهش مصرف برق در سطح استان را به همراه داشته است.

مجید فرهزاد در تشریح خبر افزود: با توجه به دستور استاندار و هماهنگی مدیریت بحران استان، طرح سنجش تاب‌آوری تمامی ادارات با اجرای فرآیند قطع برق از ساعت ۱۰ صبح تا پایان وقت اداری در سه روز کاری در حال اجراست که در نخستین روز اجرا، شاهد کاهش پنج مگاواتی مصرف برق استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح فوق برق ۱۵۴ اداره(۵۳ اداره با حضور اکیپ‌های عملیاتی و ۱۰۱ اداره از راه دور) قطع شد، گفت: هدف از اجرای این طرح، علاوه بر استفاده از ظرفیت دیزل ژنراتورهای ادارات، سنجش میزان آماده به‌ کاری مولدها و نحوه پاسخگویی در شرایط بحران است. 

براساس اعلام این شرکت، بیشرین مصرف برق استان در یکم مردادماه به میزان ۴۴۵ مگاوات ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۳۹۳ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در قسمت کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و بقیه در سایر مصارف است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha