۱۸۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی استان همدان چشم انتظار تامین اعتبار در سفر دولت مردمی

همدان- ایرنا- پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، روز پنج‌شنبه(فردا) میزبان سی امین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت است، سفری که با اختصاص اعتبار در بخش آموزشی می تواند گره گشای طرحهای نیمه تمام باشد تا ۳۰۷ هزار دانش آموز استان با فراغ بال سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، وظیفه آموزش و پرورش تربیت نیروی آگاه، کارآمد و متعهد برای کشور است که می تواند موجب شکوفایی سایر بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شود و این موضوع با سرمایه گذاری مناسب و حمایت از سوی مسئولان محقق خواهد شد.

پس از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم توجه به آموزش و پرورش بیشتر شد به نحوی که بررسی و رفع لوایح طرح رتبه بندی معلمان پس از سال‌ها وقفه مورد توجه قرار گرفت، همچنین برگزاری آزمون استخدامی و افزایش اعتبارات آموزش و پرورش در دولت سیزدهم امیدواری را در این مجموعه بیشتر از گذشته کرد.

آموزش و پرورش استان همدان با ۴۱ هزار نیروی شاغل، حدود ۳۰۷ هزار دانش آموز و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی و ۱۹ منطقه، ناحیه و شهرستان بیش از نیمی از کارمندان استان را به خود اختصاص داده است.

با احتساب اولیا دانش آموزان می توان گفت که نیمی از جمعیت استان همدان با آموزش و پرورش درگیر هستند و اگر این بخش مهم از نظر امکانات، تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کامل و بدون نقص باشد رضایت مندی عموم مردم را به دست می آورد و در صورت دغدغه و مشکل به طور قطع نارضایتی مردم را به همراه دارد.

افزایش ۲۵ درصدی جمعیت دانش آموزی استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در آستانه سفر رییس جمهور به این استان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر اینکه به دلیل اهمیت آموزش و پرورش و تاثیر آن در همه عرصه ها، این بخش باید به صورت ویژه دیده شود افزود: آموزش و پرورش به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی همانند سایر نهادها و ارگان ها دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

۱۸۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی استان همدان چشم انتظار تامین اعتبار در سفر دولت مردمی

محمود نقوی خاطر نشان کرد: جمعیت دانش آموزی استان همدان از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است و از ۲۵۰ هزار به ۳۰۷ هزار نفر رسیده که این افزایش نیازمند نیروی انسانی، تجهیزات و احداث مدارس جدید است.

وی یکی از مشکلات کنونی و مهم آموزش و پرورش را کمبود اعتبارات عمرانی عنوان کرد و افزود: اعتبار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از اعتبارات تملک و دارایی های استان تنها  ۳.۴ درصد است که استان در این زمینه رتبه ۲۱ کشور را دارد.وی یکی از مشکلات کنونی و مهم آموزش و پرورش را کمبود اعتبارات عمرانی عنوان کرد و افزود: اعتبار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از اعتبارات تملک و دارایی های استان تنها  ۳.۴ درصد است که استان در این زمینه رتبه ۲۱ کشور را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اختصاص یافت و با این اعتبار کم طرحهای نیمه تمام زیادی باقی مانده است.

۱۸۰ طرح نیمه تمام آموزشی نیازمند اختصاص اعتبار

وی یکی از درخواست های آموزش و پرورش در سفر رییس جمهور را اختصاص اعتبار برای اتمام طرح‌های نیمه تمام ذکر کرد و گفت: اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در برخی از استان‌ها بالای ۱۵ درصد است.

نقوی با تاکید بر لزوم اتمام طرح‌های نیمه تمام آموزشی در سطح استان، افزود: طرح استخر شنا دانش آموزی در برخی از شهرستانهای استان از جمله ملایر، تویسرکان و نهاوند از ۱۰ سال پیش شروع شده، همچنان ادامه دارد و هنوز به بهره برداری نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه استان ۱۸۰ طرح نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش دارد که پیشرفت فیزیکی ۱۲۳ طرح آن بیش از ۵۰ درصد است، اظهار داشت: ۲۵ طرح آموزشی برای مهر ماه سال جاری با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزی باید افتتاح شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود اعتبارات هیچ طرح جدیدی در استان آغاز نمی شود و اولویت این اداره کل اتمام طرحهای نیمه  تمام خواهد بود تصریح کرد: طرحهای نیمه تمام آموزش و پرورش استان همدان سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.وی با تاکید بر اینکه با توجه به کمبود اعتبارات هیچ طرح جدیدی در استان آغاز نمی شود و اولویت این اداره کل اتمام طرح‌های نیمه تمام خواهد بود، تصریح کرد: طرح‌های نیمه تمام آموزش و پرورش استان همدان سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نقوی یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش استان همدان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و افزود: کسری ۲ هزار نفری برای سال تحصیلی آینده قطعی است که با اضافه تدریس هم جبران نخواهد شد.

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش همدان

وی اظهار داشت: اگر از ظرفیت همه نیروهای آموزش و پرورش استان همدان برای اضافه تدریس استفاده شود این کسری جبران نخواهد شد لذا با رایزنی های انجام شده و پیگیری از وزارتخانه در تلاش هستیم تا این موضوع تا پایان مرداد ماه تعیین تکلیف شود.

۱۸۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی استان همدان چشم انتظار تامین اعتبار در سفر دولت مردمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴۰۰ کلاس درس تا اواسط سال خالی بود و از نیروهای جهادی و عوامل اداری مدرسه برای تدریس استفاده شد.

نقوی ادامه داد: در جریان سفرهای استانی آیت الله رییسی به استان های مختلف کشور، اعتبارات خوبی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده که امیدواریم برای آموزش و پرورش استان همدان هم نیز این سفر مایه خیر و برکت باشد.

وی نبود خوابگاه دختران برای دانشگاه فرهنگیان را یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش استان عنوان و تصریح کرد: اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه آموزش و پرورش استان همدان پیشنهاد شده که انشالا در سفر رییس جمهور تایید و تصویب شود که از این طریق بخش مهمی از طرح‌های نیمه تمام به سرانجام خواهد رسید.

تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان از دستاوردهای مثبت دولت مردمی

نقوی با قدردانی از همت و تلاش دولت در ماههای گذشته در زمینه آموزش و پرورش گفت: پیگیری، تعیین تکلیف و اجرا شدن رتبه بندی معلمان در ماههای آینده از دستاوردهای مطلوب دولت مردمی سیزدهم است.

۱۸۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی استان همدان چشم انتظار تامین اعتبار در سفر دولت مردمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزایش بودجه در دولت سیزدهم از ۹ درصد به بالای ۱۳ درصد را نشان از توجه دولت به آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس پیش بینی ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱  حدود ۱۱ هزار و ۳۷۸ کلاس درس در مدارس دولتی برای دانش آموزان استان تشکیل خواهد شد که از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۷ کلاس درس در مقطع ابتدایی، ۲ هزار و  ۶۹۷ کلاس درس در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و  ۲۷۴ کلاس درس نیز در دوره متوسطه دوم خواهد بود.

اولویت سفرهای استانی رییس جمهور تکمیل طرح های نیمه تمام است

مشاور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش نیز در حاشیه سفر به استان همدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و سازماندهی نیروی انسانی در اولویت قرار دارد.

«احمدرضا مهاجری نژاد» افزود: سفر هیات دولت به استان همدان بهترین فرصت است تا از این ظرفیت برای آغاز سال تحصیلی و پروژه مهر بدون مشکل استفاده کرد.

وی با بیان اینکه رییس جمهور اهتمام جدی به آموزش و پرورش دارد ادامه داد: هیات دولت در سفرهای استانی با توجه به شرایط استان، تعداد دانش آموزان، مدارس، فرهنگیان و طرحها مصوباتی را تصویب می کند.وی با بیان اینکه رییس جمهور اهتمام جدی به آموزش و پرورش دارد ادامه داد: هیات دولت در سفرهای استانی با توجه به شرایط استان، تعداد دانش آموزان، مدارس، فرهنگیان و طرحها مصوباتی را تصویب می کند.

بررسی نامه های ارسالی در استان‌ها اقدام موثر دولت سیزدهم

مهاجری نژاد خاطرنشان کرد: قبل از سفر رییس جمهور به استانها کمیته معاونت اجرایی رییس جمهور فعالیت دارند و مسائل و مشکلات را جمع بندی و به نحو احسن برطرف می کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثر و مطلوب دولت سیزدهم در سفر به استانها بررسی همه نامه های ارسالی مردم بدون واسطه در همان استان است.

۱۸۰ طرح نیمه‌تمام آموزشی استان همدان چشم انتظار تامین اعتبار در سفر دولت مردمی

وی ارتباط نزدیک با مردم و شناسایی مشکلات و دغدغه های آنها و استفاده از ظرفیت و توان استانها برای حل این مشکلات را از مزیت های سفرهای استانی رییس جمهور عنوان کرد.

مهاجری نژاد با بیان اینکه همدان از استانهای خوب و غنی در زمینه های مختلف است و توانمندی های خاصی در این مجموعه وجود دارد ابراز امیدواری کرد: در سفر رییس جمهور مشکلات کمبود نیروی انسانی و کمبود اعتبارات استان همدان رفع شود.

آیت الله رییسی رییس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می کند.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ضمن یک سفر به شهرستان های استان تهران، به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت است.

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha