بارندگی به بخش کشاورزی حاجی‌آباد هرمزگان ‌ خسارت زد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بارش شبانه‌روز گذشته به بخش کشاورزی در شهرستان حاجی‌آباد خسارت زد.

مهرداد حسن‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:‌ عوامل ارزیاب خسارت‌ها برای ارزیابی ریالی و وسعت خسارت های وارده به منطقه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: روز جاری هم بارش سنگینی برای شهرستان حاجی آباد پیش بینی شده که از مردم تقاضا داریم به هشدارهای صادر شده در این خصوص توجه کنند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در زمین حسن ۴۵ میلی‌متر، سدیج ۳۲ و پنج دهم، دروکی ۲۲، سیرمند پنج دهم، چاه عالی ۲، سران یک و پنج دهم، کهورستان هشت دهم، سرگلم خورگو ۶، سرگز احمدی ۲ و نیم، قلعه قاضی ۳۳، سرخاء ۳۱ و پنج دهم، فین سه، پوراحمدی هفت و پنج دهم، بشنو ۲، گردکان احمدی ۲۵، طیفکان هشت، مازگرد ۲ و پنج دهم، تخت ۲۸، پاپر پشتکوه ۱۹ و پنج دهم، نیان هفت و پنج دهم و احمدآباد کوهشاه ۲۰ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

ناپایداری های جوی در هرمزگان تقویت می‌شود

معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان هم گفت: ناپایداری های جوی و دریایی در روز جاری متاثر از سامانه مونسونی، در سطح این استان تقویت خواهد شد و در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی باید در ساعت هایی انتظار رگبار باران و افزایش سرعت وزش باد را داشت.

کیانوش عارفی افزود: از ساعت های بعدازظهر تا شب به تدریج با گسترش فعالیت سامانه‌ی بارشی در اکثر مناطق از جمله مناطق مرکزی، رگبار باران و رعد وبرق را انتظار داریم و وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای هم محتمل است.

وی ادامه داد:‌ بنابراین، توصیه می شود با توجه به تقویت سامانه‌ی مونسونی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی، فراد از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری کنند.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های اداره کل هواشناسی هرمزگان در خصوص شرایط دریایی هم گفت:‌ وزش بادهای شدید جنوب شرقی در مناطق دریایی این استان سبب مواج شدن دریا و اختلال در ترددهای دریایی خواهد شد و در این مناطق با تاثیر سامانه‌ی بارشی، رگبار باران و رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

عارفی خاطر نشان کرد:‌ کاهش دمای بیشینه به لحاظ دمایی در مقایسه با روز گذشته را انتظار داریم و تاثیر سامانه بارشی طی روزهای آینده در استان هرمزگان و استان‌های همجوار تقویتی خواهد بود و ضروری است جوانب احتیاط رعایت شود.

وی اشاره کرد: هم اکنون هم گزارش‌ها از بارش باران در جاسک حکایت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha