اسدی: اساسنامه فدراسیون فوتبال اشتباهات زیادی دارد/فریاد دلسوزان به‌ جایی نمی‌رسد

تهران- ایرنا- نامزد ریاست فدراسیون فوتبال بر این باور است که اساسنامه این فدراسیون اشتباهات زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، علیرضا اسدی دوشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی درباره فرایند ثبت‌نام‌ها، گفت: یک سوال در انتخابات مطرح است، فرق مدارک ضروری و عادی در اساسنامه چه هست؟ یک حقوقدان به من بگوید که کجای اساسنامه یا آئین نامه به این مسئله اشاره شده است؟ همچنین اصلا هدف از انتخابات چه هست؟ ایجاد یک فضای بسته یا مشارکت حداکثری؟

اسدی اظهار داشت: فرایند را باید طوری طراحی کنیم که کسانی که می‌توانند خدمت کنند، فرصت حضور داشته باشند. اساسنامه خیلی اشتباه دارد، یک اشتباه، مسئله این ۷ روز از کجا آورده‌اند؟ در ماده ۱۲ اشاره شده که برای فرایند ثبت نام ۵۰ روز زمان در نظر گرفته شده است اما برای این دوره از  ۱۳ تیر تا ۸ مرداد در نظر گرفته شده است که ۴۶ روز می شود؛ ۵۰ روز نمی‌شود و این یک نقض است، تایم زمانی رعایت نشده، وقتی می‌گوییم نقص مدارک یعنی اینکه باید در اساسنامه و آئین نامه یک جایی نشان دهند که این الزمات باید رعایت شود.

وی ادامه داد: ۱۰فرم برای ثبت نام باید پر کنید اما وقتی فرم شماره را یک ثبت نام می‌کنید، در پایان به شماره رسید می‌دهد که ثبت نام شما انجام شد. فرم ۴ تا ۱۰ اصلا این مسیر خارج است و می شد که سامانه طوری طراحی شود که پس از تائید شدن یک مرحله، اجازه ثبت مدارک در مرحله بعدی داده شود. مثلا تائید ۵ عضو مجمع را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.

اسدی تصریح کرد: یا سامانه را نمی‌توانید درست مدیریت کنید یا می‌توانید. باید شرایط به سمتی برود که تکثر باشد و آدم‌های تکراری نباشند. فضای رسانه‌ای جالبی شکل نگرفته است. از داخل فدراسیون خبر می‌دهند که ۳ نفر از صحنه رقابت بیرون رفتند، این در حالی است که بحث خدمت است. فضا را باز کنند، مناظره کنیم و هر کسی که ادعای مو سفیدی در ورزش دارد، معلوم است. سابقه دست پاکی، شجاعت و و مدرک تحصیلی هر فرد چقدر است و اینطور فضا باز می‌شود و نسل جدید هم می‌آیند.

وی درباره کمیته بدوی انتخابات گفت: کسی مخالف جمع کردن ۵ امضا نیست‌ اما بحث بر سر اجازه بارگذاری مدارک است و در اینکه تائید ۵ امضا یک ضرورت است، شکی نیست. در ماده ۱۴ و ماده ۱۲ آمده که برای رسیدگی سه روز اداری، در استیناف هم می‌گوید ۵ روز اداری؛ برای بارگذاری مدارک اما می‌گویند ۷ روز که سه روز آن تعطیل بود اما باید ۷ روز اداری باشد و این اشکال است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سه عضو هیئت بدوی غیرقانونی هستند، تاکید کرد: آقای کردانی حکم دارد، ماده ۲۰ بند ۱۰ علنا می‌گوید کسی که عضو کمیته مستقل باشد، نمی‌تواند در ارکان فدراسیون باشد،. حضور سه عضو از ۵ عضو خلاف است و حق امضا ندارند. آقای شاه کرمی  مدیرکل هستند و حکم دارند، آقای کردانی مدیر آکادمی هستند و آقای حبیبی هم همین شرایط را دارند.

اسدی درباره انگیزه ورودش به انتخابات هم گفت: مسئولیت اجتماعی که دارم باعث شد که ثبت نام کنم. کارم پزشکی است، از فدراسیون فوتبال با اجبار کنار گذاشته شدم. با این که در صعود به جام جهانی بودم و با وجود اینکه دبیرکل بودم، سفر نرفتم.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: نباید این وضعیت تفرفه در در فوتبال بیاندازد. این مشکلاتی که اتفاق می‌افتد فاصله به وجود آورده و وحدت را از بین برده است. قدها کوتاه شده و احترام ها از بین رفته است. نباید این اتفاقات بیافتد. بعضی از دوستان در حوزه ورزش، رای می‌آورند اما توان ورزشی ندارند.

اسدی گفت: مثل آب خوردن برای انتخاب پست‌ها، مدیریت می‌شود که ما باشیم یا نباشیم! این سیستم سالمی نیست. آدم‌های دلسوز فوتبال فریاد می‌زنند اما به جایی نمی‌رسد. انگیزه من از آمدن این بود که این وضعیت به من برخورد. اینطور نیست که با بالا و پایین برای آمدن هماهنگ کنم، اگر کسی می‌تواند بیاید در مناظره ها صحبت کنیم. 

 وی در ادامه به اعضای مجمع اشاره کرد و گفت: مجمع آدم‌های بزرگی در خود دارد اما این آدم‌ها را چه کسی انتخاب کرده است؟ انتخاب کردم که به من رای بدهند؟ من اصلا وام‌دار کسی نمی‌شوم. باید به آدم‌های دلسوز فوتبال که بیرون نشسته‌اند التماس کنیم که وارد کار کنیم.

اسدی درباره صحبت‌های حبیبی عضو کمیته بدوی در این برنامه تلویزیونی گفت: من توقع دارم از کسی که عضو کمیته بدوی است،  بر اساس ماده و بند صحبت کند. سه عضوی که اشاره کردم آدم‌های خوبی هستند، بحث بر سر این است که مسئولیت دارند. من به ماده و بند استناد می کنم، کسی که حکم آکادمی دارد به خاطر تعارض منافع نمی‌تواند در کمیته بدوی باشد. آقای شاه کرمی مدیر کل است. در اینکه آدم‌های خوبی هستند، بحثی نیست، بحث بر سر مسئولیت داشتن است.

وی افزود: توقع داشتم آقای حبیبی بر اساس بند و ماده صحبت کند. آقای فلاحتی می گوید ۷ روز زمان می‌گذاریم و ۲ روز اضافه می کنیم. وقتی یک مصاحبه مکتوب است، کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. همچنین بحث بر سر اداری بودن زمانی که در نظر گرفته شده هم هست.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال همچنین با اشاره به گرفتن ۵ امضا از اعضای مجمع اشاره کرد و خطاب به عضو کمیته بدوی گفت: چه کسی گفته است داشتن ۵ امضا از اعضای مجمع ضروری است و بقیه موارد فرعی؟ بر اساس کدام بند اساسنامه یا آئین‌نامه این صحبت را می‌کنند و از اعضای کمیته بدوی می خواهم بند اساسنامه را در این رابطه به من نشان دهند.

اسدی تصریح کرد: من اصلا همین الان می خواهم از انتخابات بیرون بروم اما به من بگویند که الزام ۵ امضای از اعضای مجمع در کجا اشاره شده است؟ می‌گویند همه اینها را در فراخوان گفته‌ایم. فراخوانی که بر اساس آئین‌نامه نباشد را باید پاره کرد و دور ریخت.

وی افزود: هر چیزی که استتاد می‌کنید بر اساس بند و ماده باشد و در آئین‌نامه تصمیم  بررسی و صلاحیت نامزدها، به داشتن ۵امضا اشاره نشده است. نکته کلیدی اینجاست که فراخوان‌ها بر اساس آئین‌نامه و اساسنامه باشد.

اسدی با اشاره به نقش مهم اعضای مجمع گفت: اعضای مجمع محترم هستند و آدم نامحترم نداریم. احترام وقتی تداوم پیدا می‌کند که خدمت برای مردم تولید کند، احترام مجمع دست خودش است. احترام مجمع در انتخاب اصلح آدم‌هاست.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این بحث الان مناظره نیست، در بحث مناظره همه چیز بر اساس منابع علمی است، ۸۷ عضو مجمع داریم و این استدلال علمی دارد. داوران در مجمع چند رای دارند؟ نماینده داوری را در مجمع برای چه می خواهید؟ برای اینکه نیازهای این قشر را در حوزه فوتبال تعریف کند.

وی با بیان اینکه به دنبال نقد سایر نامزدها نیست، تصریح کرد: درباره  گذشته و آینده آقای تاج صحبت نکردم، حتما می‌گویم آقای تاج بیاید و مجمع رسالتش را درست انجام دهد.

اسدی تاکید کرد: مجمع اگر نتواند جامعه فوتبال را راضی کند، همه ما احترامی را که مردم با توجه به جایگاهمان به صورت عاریه به ما داده‌اند از ما می‌گیرند. این صندلی ارث کسی نیست، این صندلی اعتبار را از مردم گرفتیم، اگر نتوانیم مسئولیت‌مان را انجام بدهیم در قبال مردم مسئول هستیم.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش در این گفتگوی تلویزیونی گفت: به نظر من نامزدهای انتخابات فدراسیون همدل نبودیم و کسانی که اسم‌شان در بین تائید شده بود، خودشان را درباره اعتراضاتی که به فرایند ثبت‌نام وجود داشت، کنار کشیدند.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: مجمع فدراسیون با یک انتخاب قوی می تواند احترامش را نگه دارد.مشکلات عدیده‌ای در سیستم وجود دارد که حاکمیتی است و باید در این رابطه با حاکمیت ارتباط گرفت و آن را قانع کرد.
اسدی با بیان اینکه خیلی خوب است که با احترام با هم صحبت می کنیم، اظهار داشت: این احترام‌ها و عذرخواهی‌ها خوب است اما این حال فوتبال ما را خوب نمی کند باید ما باید فضا را آزاد بگذاریم تا آدم‌های قوی وارد شوند.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: باید بنشنیم و در یک میزگرد با هم صحبت کنیم تا مشخص شود وزن کلامی، مدیریتی، مالی، ورزشی و ... نامزدها تا چه اندازه قوی هست و بعد از آن خودمان را در داخل آینه ببنیم.

اسدی گفت: اینکه بحث‌های اخلاقی خیلی خوب است اما خیلی تعارف می کنیم و باید شرایط تغییر کند، به خصوص که مردم از خروجی فوتبال راضی نیستند.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha