۳ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 2158
کد خبر: 84833157
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها باعث‌ جلوگیری از مهاجرت به شهرها می شود

بروجرد - ایرنا - معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه شهرستان بروجرد گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در روستاها باعث توسعه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید منعمی روز دوشنبه در دیدار کارکنان فنی و حرفه ای بروجرد، افزود: مهارت آموزی بر ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و شناساندن آن به مردم یکی از راهکارهای مهم برای ایجاد اشتغال پایدار است.

وی اظهار داشت: کار بدون علم و علم بدون کار بدون اثر می باشد و لازم است از ظرفیت های شهرستان در توسعه مهارت در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی استفاده کرد.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال اشتغال پایدار است، گفت: رسیدن به اشتغال از مسیر علم و مهارت ایجاد می شود، فنی و حرفه ای دالان اشتغال است و باید ترویج داده شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بروجرد گفت: آموزش های فنی و حرفه ای را به مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم کشاند.

عزیز الله قائد رحمت با اشاره به اینکه سه مرکز فنی وحرفه ای دولتی و ۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای در شهرستان وجود دارد، افزود: در دولت جدید سه روزه مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای اعطا می شود، چنانچه از ابتدای امسال مجوز ۳۰ آموزشگاه تایید شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال در مرکز فنی وحرفه ای امام علی(ع) هزارو ۳۶۹ نفر آموزش داده ایم و در مرکز خواهران نیز ۱۴۰ نفر آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه ای  در پادگان ها و زندان ها و سکونت گاه‌های غیر مجاز و روستاها ارائه شده است، بیان کرد: حدود ۷۰ شغل با تاسیس ۳۰ آموزشگاه از ابتدای امسال ایجاد شده است.

رییس مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) بروجرد با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ رشته آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای بروجرد ارائه می شود، گفت: راه‌اندازی دپارتمان ورشو در فنی وحرفه ای بروجرد در سفر رییس جمهور مصوب شده و با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیون تومان کارگاه ورشوسازی تجهیز و راه اندازی می شود.

شهرستان بروجرد دارای سه مرکز ثابت و بیش از ۵۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای می باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha