دانش‌آموزان دختر مراغه به مناطق جنگی شمالغرب کشور رهسپار شدند

مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: کاروان راهیان نور دانش‌آموزان دختر این شهرستان با اتوبوس‌های مزین به نام شهدای مدافع حرم به مناطق جنگی شمالغرب کشور راهی شدند.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار سعید رشیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این دانش‌آموزان، به زودی ۸۰ خواهر بسیجی از محلات مختلف شهرستان نیز به این مناطق جنگی اعزام می‌شوند و طی مهر سال جاری نیز ۱۶۰ دانش‌آموز پسر در قالب کاروان راهیان نور در این مناطق حضور خواهند یافت. 

وی مجموع خواهران و برادران اعزامی از مراغه به مناطق جنگی کشور را طی سال جاری ۳۵۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تاثیر فرهنگی راهیان نور بر نسل جوان و به ویژه دانش‌آموزان مشهود بوده و اعزام آنان به مناطق جنگی در حقیقت اقدام موثری در جهت زنده نگاه داشتن یاد شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس است. 

سرهنگ رشیدی این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که گسترش عطر معنوی فرهنگ ایثار و شهادت در سطوح مختلف جامعه از دیگر تاثیرات اعزام جوانان به مناطق جنگی است. 

به گزارش ایرنا کاروان دانش‌آموزان دختر این شهرستان با اتوبوس‌های مزین به نام و تصویر شهدای مدافع حرم «شهید امیر لطفی» و «شهید امین کریمی» به سمت نور حرکت کردند تا مصداق «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة» قرار گیرند و سرور و سالار شهیدان، همواره چراغ هدایت آنان به صراط مستقیم باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha