توفیق در اقدمات فرهنگی نیازمند تسلط بر فناوری‌های نرم است

تهران- ایرنا- معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، بر تجهیز و تسلط سربازان جبهه فرهنگی به فناوری‌های نرم تاکید کرد و گفت: توفیق در اقدمات فرهنگی نیازمند تسلط بر فناوری‌های نرم است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا علی احمدی روز دوشنبه - سوم مردادماه - در کارگاه «ماموریت قرارگاهی سازمان، همگرایی متعاملین» در دهمین دوره اجلاس رایزنان فرهنگی ایران خارج از کشور که در حسینیه الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: هرچند فرهنگ کار گروهی در کشور ما به خوبی تعریف نشده است اما در پیشبرد اهداف عالی نظام در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در خارج از کشور ناگزیر از تعامل حسنه با تمامی مجموعه‌های مجری و فعال هستیم.

عوامل کم شدن اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات

وی با تاکید بر شناسایی نخبگان دانشگاهی در داخل برای توسعه دیپلماسی عمومی، اظهار کرد: شخصیت‌های متعددی را در جمهوری اسلامی ایران داریم که وفادار به نظام و مسلط به امور بین‌المللی هستند و همفکری و مطالبه همکاری با این چهره‌ها تا حدود زیادی چالش‌های فراروی رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در خارج از کشور محدود خواهد کرد. به عبارت دیگر عدم بهره‌برداری مناسب از ظرفیت دانشجویان اعم از آن‌هایی که بومی بوده و آن‌هایی که در خارج از کشور شاغلند در چارچوب حکمرانی شبکه‌ای مانع بسیاری از خیرات ماندگار هستند.

علی‌احمدی یادآور شد: عدم هماهنگی، موازی کاری، پراکنده کاری و به عبارتی اصطکاک مدیریتی نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مخالف فعال در خارج از کشور و به تبع آن عدم امکان نظارت و ارزیابی مطلوب در بلندمدت میزان اثربخشی فعالیت‌ها و اقدامات بعضا بزرگ را با وجود گستردگی مخاطبان کم خواهد کرد.

ساختار هزینه ای نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور نیازمند بازبینی 

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات حاملان اقتدار فرهنگی اظهار کرد: گسترش تشکیلات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در داخل کشور در مقایسه با ساختار نمایندگی‌های فرهنگی خارج از کشور به جهت هزینه‌های بالای اداری و پشتیبانی نیازمند بازبینی و اصلاح ساختاری است.

توفیق در اقدمات فرهنگی نیازمند تسلط بر فناوری‌های نرم است

وی با اشاره به تلاش جریان مخالف جمهوری اسلامی ایران و عناد همیشگی برخی از قدرت‌های جهانی با مفاهیم انسانی انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز استفاده از فناوری‌های نرم و بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های متعدد اجتماعی، نه در قالب یک پیشنهاد برای متولیان جبهه فرهنگی خارج از ایران، که در حکم یک ضرورت به آن‌ها اعلام و ابلاغ می‌شود تا متناسب با نیازها و فعالیت‌ رقبای فرهنگی اهتمام بیشتری به این نیاز روز داشته باشند.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی در یک نگاه 

به گزارش ایرنا، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور روز شنبه، اول مردادماه ۱۴۰۱با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی ایمانی پور و رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از کشور در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، گشایش یافت.

دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران در حال برگزاری است.

اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

توفیق در اقدمات فرهنگی نیازمند تسلط بر فناوری‌های نرم است

طبق برنامه شماری از مسئولان کشوری، مقامات، وزرا، و شخصیت های مختلف همزمان با ایام برگزاری این اجلاس شروع به سخنرانی کرده و تا پایان روز ششم هم ادامه دارد.

 این اجلاس عصر پنجشنبه ششم مردادماه جاری با برگزاری آیین اختتامیه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و کنفرانس خبری محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کار خود پایان می دهد. 

افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور، زیارت مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، برگزاری کارگاه های مختلف فرهنگی و ماموریت قرارگاهی، برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان و رایزنان فرهنگی از جمله برنامه های آتی این اجلاس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha